• پنجشنبه / ۹ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99110906553
  • خبرنگار : 50042

بیش از ۲۰۰ برنامه فرهنگی ورزشی در دهه فجر امسال اجرایی می‌شود

بیش از ۲۰۰ برنامه فرهنگی ورزشی در دهه فجر امسال اجرایی می‌شود

ایسنا/گیلان مدیرکل ورزش و جوانان گیلان از برگزاری بیش از ۲۰۰ برنامه فرهنگی ورزشی در دهه فجر امسال در تمامی شهرها و بخش‌های استان خبر داد.

مریم بخشی در نشست کارگروه ورزش و جوانان ستاد بزرگداشت چهل‌ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر اظهار کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، برگزاری برنامه‌های این ایام متفاوت با سال‌های گذشته بوده و بیشتر برنامه‌ها و مسابقات بصورت مجازی برگزار و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا می‌شود.

وی انقلاب اسلامی را مرهون نثار خون پاک شهدای بزرگوار و ایثارگری جانبازان و انسان‌های شجاعی دانست که در راه صیانت از ارزش‌ها جان خود را نثار کردند و امروز هرچه داریم مدیون شهدا و خانواده معزز آنها هستیم.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان از برگزاری بیش از ۲۰۰ برنامه فرهنگی ورزشی در دهه فجر امسال در شهرها و بخش‌های استان خبر داد و گفت: مهمترین برنامه‌های این ایام افتتاح سالن ورزش‌های باستانی شهرستان فومن، زمین چمن مصنوعی خرشتم املش، زمین چمن مصنوعی خودبچر ماسال و بهره‌برداری از زمین ورزشی وحدت شهرستان آستارا با ۱۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان هزینه و با مساحت ۱۷ هزار و ۳۴۰ مترمربع  و افتتاح دو استخر بخش خصوصی  با ۲۸میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار و با مساحت ۳۴۵۰ متر مربع در شهرستان آستارا هستند که به بهره‌برداری می‌رسند.

وی ادامه داد: رژه موتورسواران و دوچرخه سواران از فرودگاه سردارجنگل تا گلزار شهدای رشت، گلباران مزار شهدا و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم و سلامت همزمان با سالروز ورود امام(ره) به میهن اسلامی، رژه سوارکاران، برگزاری نمایشگاه عکس با موضوع انقلاب، حضور جامعه ورزش و جوانان در پویش نذر اهدای خون، پیاده روی خانوادگی، برگزاری مسابقات در رشته‌های مختلف ورزشی بصورت آنلاین از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در ایام دهه فجر است.

بخشی افزود: در ایام الله دهه فجر بیش از ۱۴۵ برنامه در حوزه ورزش بانوان در سطح استان برگزار خواهد شد که مهمترین آنها می‌توان به اجرای طرح ملی ورزش‌های تطبیقی محله محور ویژه کودکان، همایش پیاده روی بانوان کارمند، برگزاری مسابقه مادر و کودک و اجرای جام نشاط اشاره کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان گفت: در حوزه معاونت جوانان نیز به اهدای بسته‌های معیشتی و بهداشتی به اقشار آسیب‌پذیر و محروم جامعه، برگزاری شب شعر، غبارروبی و گلباران مزار شهدا با حضور سازمان‌های مردم، برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیش از ازدواج بصورت مجازی می‌توان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در گیلان ۴۵ طرح نیمه تمام ورزشی داریم، افزود: با بهره برداری از این طرح‌ها سرانه ورزشی استان دو برابر خواهد شد و به حد استاندارد کشور می‌رسد. تعداد اماکن ورزشی از ۲۰ عدد قبل از انقلاب، به برکت انقلاب اسلامی اکنون به ۳۷۴ مورد افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha