• جمعه / ۴ آبان ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403080402654
  • خبرنگار : 50040

امام جمعه رشت:

تمام ادعاها درباره جزایر ایرانی رد است

تمام ادعاها درباره جزایر ایرانی رد است

ایسنا/گیلان امام جمعه رشت با اشاره به رد همه ادعاها درباره جزایر ایران در سازمان های جهانی، خاطرنشان کرد: همه ارکان جمهوری اسلامی باید نسبت به این ادعاهای موهوم موضع‌گیری مناسب داشته باشند.

آیت الله رسول فلاحتی امروز چهارم آبان ماه در خطبه های نماز جمعه شهر رشت با اشاره به تکرار ادعاهای بی اساس و واهی امارات درباره مالکیت ایران بر جزایر سه گانه خلیج فارس، اظهار کرد: دشمنان با طرح این مسئله به دنبال تسلط بر تنگه استراتژیک هرمز هستند.

وی با بیان اینکه به گواه تاریخ جزایر ابوموسی و تنب بزرگ و تنب کوچک به ایران تعلق دارد، افزود: برخی از کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس نمی‌توانند عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را تحمل کنند و لذا در راستای نقشه های شوم کشورهای اروپایی می خواهند کشور ما را به انزوا بکشانند.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه به شهادت پرچمداران مبارزه با صهیونیسم اشاره و اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران سردمدار جبهه مقاومت است و نیروهای مقاومت منطقه همچون حزب الله و انصارلله و حشدالشعبی و حماس به ایران و رهنمودهای رهبر انقلاب امید دارند.

وی با بیان اینکه امروز با جنگ ترکیبی و رسانه ای دشمنان علیه جمهوری اسلامی مواجه هستیم، عنوان کرد: دشمنان می خواهند ملت ایران را ناامید کنند و با افزایش فشارهای اقتصادی و سیاسی، موجب ایجاد نارضایتی در مردم شوند و نهایتا شرایط کشور را بحرانی نشان دهند؛ در روزهای اخیر نیز به دنبال ترساندن مردم از جنگ هستند.

آیت الله فلاحتی، جنگ نرم را سخت تر از جنگ نظامی دانست و اظهار کرد: امروز دلدادگی دشمن به جنگ نرم علیه ایران بوده و تمام تلاش خود را به کار گرفته، اما ملت بصیر و آگاه و ولایتمدار و دشمن شناس ایران به مقاومت در برابر همه نقشه های دشمنان ادامه می دهند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در باتلاق غزه درجا می زند و در برابر لبنان نیز هیچ پیروزی‌ای به دست نیاورده است، یادآور شد: رژیم صهیونیستی فقط به دنبال کشتار مردان و زنان و کودکان بی گناه است و به زودی این خون ها دامان جنایتکاران و حامیانشان را خواهد گرفت.

وی با اشاره به تلاش دشمن ذلیل و کودک کش و شکست خورده برای ایجاد اختلاف در امت اسلام، ادامه داد: کشورهای اسلامی باید وحدت خود را حفظ کنند تا دشمن به اهداف خود در منطقه نرسد.

امام جمعه رشت در بخش دیگری از سخنان خود به چگونگی شکل گیری حکومت پهلوی در ایران پس از سلسله قاجار اشاره و تاکید کرد: پهلوی با دخالت انگلیس حکومت ایران را بر عهده گرفت اما امام خمینی(ره) در مقابل جریان نفوذ غرب از طریق کاپیتولاسیون ایستاد و نهضت انقلاب اسلامی را رهبری کرد.

وی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی عزت و اقتدار داریم و دست بیگانگان را از کشورمان قطع کردیم، افزود: ملت ایران در طول ۴۵ سال گذشته در برابر آماج استکبار جهانی ایستادگی کرده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت محمدحسین فهمیده و روز نوجوان، از جانفشانی های جوانان و نوجوانان این مرز و بوم در دوران دفاع مقدس گفت و متذکر شد: امروز فضای مجازی به دنبال منحرف کردن نسل جوان است، اما جوانان و نوجوانان ایران دین دار و با بصیرت و ولایتمدار و اهل تقوا هستند که مایه مباهات است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha