• چهارشنبه / ۸ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۱:۲۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 99110805585
  • خبرنگار : 50184

استاندار:

به وضعیت "آبی" کرونایی کرمانشاه مغرور نشویم/ تشکیل کارگروهی برای رفع مشکلات باشگاه‌های ورزشی

به وضعیت "آبی" کرونایی کرمانشاه مغرور نشویم/ تشکیل کارگروهی برای رفع مشکلات باشگاه‌های ورزشی

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه گفت: نباید به آمار کاهش فوتی های کرونا و وضعیت کنونی این بیماری در استان مغرور شویم، زیرا اگر این اتفاق بیفتد، کرونا در لحظه آخر ضربه خود را به ما خواهد زد.

هوشنگ بازوند در نشستی که امروز(8 بهمن) به منظور بررسی مشکلات باشگاه های بدنسازی استان با حضور نمایندگانی از این باشگاه ها در سالن شهدای دولت استانداری برگزارشد، با اشاره به مشکلات و گرفتاری هایی که بیماری کرونا برای زندگی مردم بوجود آورده، اظهارکرد: حدود یک‌سالی می شود که نه تنها ایران بلکه کل دنیا گرفتار بیماری کرونا شده و  این بیماری خسارت های سنگینی را وارد کرده است.

وی تصریح کرد: کرونا زمانی به اتمام می رسد که در کشور یک انسجام ملی برای مقابله با این بیماری شکل گیرد که این انسجام ملی هم تنها با مشارکت مردم برای از بین بردن خطرات این بحران امکانپذیر است.

استاندار کرمانشاه با تاکید براینکه نباید خیلی ساده از مقابل بحران کرونا عبور کنیم، افزود: اگر ستاد مقابله با کرونا سخت گیری هایی می کند، نباید شهروندان و فعالین حوزه های مختلف ناراحت شوند، چراکه این کار به خاطر حفظ سرمایه ها صورت می گیرد.  

وی تاکید کرد: نمی دانیم بیماری کرونا چه زمانی پایان می یابد، اما می دانیم که باید با کرونا زندگی کنیم و در این راستا باید رفتارهایمان را تغییر دهیم و طبق دستورالعمل های بهداشتی فعالیت ها ادامه پیدا کند.

بازوند بااشاره به وضعیت آبی استان به لحاظ شیوع بیماری کرونا، اظهار کرد: در اوج موج سوم کرونا که در دهه سوم آبان بود، در یک روز 24 فوتی کرونایی در استان داشتیم که اکنون به میانگین روزی یک یا دو فوتی رسیده و برخی روزها هم فوتی نداریم که این موضوع حاکی از آن است که همه در حال تلاش و کمک برای کنترل این بیماری هستند، البته انتظار می رود به این آمارها مغرور نشویم که اگر این اتفاق بیفتد، کرونا در لحظه  آخر ضربه خود را به ما خواهد زد.

وی در ادامه به خسارت هایی که کرونا به حوزه های مختلف از جمله حوزه ورزش وارد کرده اشاره کرد و گفت: کرونا علاوه بر خسارت های جانی، خسارت های مالی زیادی را نیز درحوزه ورزش کشور و استان ما بر جای گذاشته است.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: در چنین شرایطی تمام تلاش خود را بکار می گیریم به حوزه ورزش استان و بویژه باشگاه های بدنسازی که بیشترین ضربه را از کرونا دیدند کمک کنیم تا بتواند همچنان سرپا بامانند، بنابراین کارگروهی را با مسئولیت یکی از معاونین استانداری، اداره کل ورزش و جوانان و هیات های ورزشی و دستگاه های ذیربط تشکیل خواهیم داد تا به مشکلات باشگاه های ورزشی همچون بیمه، مالیات، پرداخت تسهیلات و... در این ایام کرونایی رسیدگی کند.

وی به گلایه برخی از نمایندگان باشگاه های بدنسازی در خصوص سخت گیری بانک ها در پرداخت تسهیلات هم اشاره کرد و گفت: امیدواریم با تشکیل این کارگروه بروکراسی های سختی که برای گرفتن تسهیلات کرونایی در حوزه ورزش وجود دارد، برطرف شود.

بازوند خاطرنشان کرد: از نمایندگان باشگاه های بدنسازی استان می خواهیم ظرف 48 ساعت آینده مشکلات و خواسته های خود را جمع بندی کنند تا در این کارگروه  مورد بررسی قرار گیرد.  

وی در بخش دیگر سخنانش کرمانشاه را سند پهلوانی ایران زمین دانست و اظهار کرد: از سالهای بسیار دور، سند و برند پهلوانی ایران به نام کرمانشاه بوده و این سند دست به دست از گذشتگان به نسل‌های بعدی رسیده و نسل کنونی هم باید آن را به نسل‌های آینده انتقال دهند.

وی تصریح کرد: ورزشکاران و قهرمانان ورزشی الگوها و نمادهایی هستند که جوانان به رفتار، گفتار و اخلاق  آنها نگاه می کنند و از آنها الگو می‌گیرند. این الگوها سرمایه‌های بزرگی برای استان هستند که نباید به آنها بی‌توجه شویم.

در پایان این مراسم، لوح تقدیر فدراسیون پرورش اندام و بدنسازی به استاندار کرمانشاه اهداء و از تعدادی از نمایندگان باشگاه های بدنسازی استان هم با اهداء لوح تقدیر شد.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha