• چهارشنبه / ۱۷ دی ۱۳۹۹ / ۰۸:۱۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99101712628
  • خبرنگار : 71560

فیروزی: برای کنترل آلودگی هوای همه استان‌ها یک نسخه پیچیده نشود

فیروزی: برای کنترل آلودگی هوای همه استان‌ها یک نسخه پیچیده نشود

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که باید در هر استان متناسب با منشاءهای تشدید کننده آلودگی هوا راهکارهای کارشناسی برای کنترل آن مورد بررسی قرار گیرد.

رحمت الله فیروزی پوربادی در گفت وگو با ایسنا، درباره دلایل آلودگی هوای کلانشهرها و ضرورت مدیریت این موضوع، بیان کرد: در بحث آلودگی هوای کلانشهرها قطعا فعالیت صنایع مختلف، نیروگاه ها و کارخانه هایی نظیر سنگ و سیمان که گردو خاک بالایی تولید می کنند، موثر است. از سوی دیگر تردد گسترده خودروها و ماشین های سنگین که از عمر مفید آن ها گذشته و ماشین هایی که از سوخت گازوئیل استفاده می کنند همگی دست به دست هم داده و آلودگی را تشدید می کند.

وی در ادامه اظهار کرد: هر ساله با فرا رسیدن فصل سرما در هر استان ما با این معضل روبه رو هستیم. از نظر بنده باید در هر استان متناسب با منشاء تشدید کننده آلودگی ستاد مدیریت بحران به همراه نمایندگان و مسئولان زیست محیطی استان راهکارهای کارشناسی برای کنترل آلودگی هوا را بررسی کنند.

نماینده مردم نطنز در مجلس تصریح کرد: ما نمی توانیم به منظور کنترل آلودگی هوا در همه استان ها یک نسخه را بپیچیم چراکه در هر استانی متناسب با شرایط استان، جمعیت استان و صنایع فعال در آن منشاءهای مختلفی وجود دارد که در بحث آلودگی هوا و تشدید آن موثر می باشد. در هر استانی کارشناسان زیست محیطی به همراه مسئولان و دستگاه های مرتبط و مسئول در این حوزه باید تیمی کارشناسی تشکیل داده و به دنبال راهکارهایی متناسب با وضعیت استان برای کنترل آلودگی هوا باشند.

فیروزی پوربادی در پایان تاکید کرد: در خصوص استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه ها و تاثیر آن بر تشدید آلودگی هوا دو نظر وجود دارد که یکی مخالف تاثیر آن بوده و نظر دیگر که کارشناسی تر است تاثیر منفی آن را تایید می کند. از نظر بنده نیز باید این موضوع با جدیت بیشتری دنبال شده و جلوی استفاده از آن گرفته شود. برای کنترل آلودگی هوا ما نیازمند برنامه ریزی و ارزیابی کارشناسی در سطح هر استان هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha