• یکشنبه / ۱۴ دی ۱۳۹۹ / ۱۷:۱۸
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 99101410596
  • خبرنگار : 71548

توضیحاتی درباره شست‌وشوی مجسمه های موزه هنرهای معاصر

توضیحاتی درباره شست‌وشوی مجسمه های موزه هنرهای معاصر

مدیرکل اداره هنرهای تجسمی، عکس منتشرشده از شست‌وشوی مجسمه جاکومتی با شلنگ در محوطه باز موزه هنرهای معاصر تهران را متعلق به سال ۸۶ می داند و یادآور می شود که این مجسمه بیش از سه سال پیش به داخل موزه منتقل شده است.

هادی مظفری، مدیرکل اداره هنرهای تجسمی در گفت‌وگویی با ایسنا درباره عکس منتشر شده از شست‌وشوی مجسمه جاکومتی در محوطه موزه هنرهای معاصر با بیان این نکته که این عکس متعلق به سال‌ها پیش است، توضیح داد: این تصویر مربوط به فیلم مستندی است که سال ۸۶ درباره موزه هنرهای معاصر تهران ساخته شد که در بخشی از آن در حال شست‌وشوی مجسمه جاکومتی هستند. متاسفانه فردی که این تصویر را منتشر کرده، بخشی از این فیلم را تقطیع و بخش مورد نظر را منتشر کرده است. 

او ادامه داد: این در حالی است که دو مجسمه جاکومتی که از سال ۵۶ و همزمان با افتتاح موزه هنرهای معاصر در محوطه بیرونی و حیاط موزه نصب شدند، چند سال پیش به خاطر آسیب‌هایی که در فضای محیطی به این مجسمه‌ها وارد می‌شد و با نظر کارشناسان بنیاد جاکومتی به داخل موزه منتقل شدند و الان بیش از سه سال است که این آثار داخل موزه نگهداری می‌شوند.

مظفری با ابراز تاسف نسبت به انتشار اخباری خلاف واقع در فضای مجازی، تاکید کرد: موزه هنرهای معاصر همیشه برای هنرمندان، صنف‌های هنری و مدیران و مسوولان دارای اهمیت بوده است. آثار موجود در موزه هنرهای معاصر، مربوط به کشور و تمام مردم است و کسی نمی‌تواند بگوید که انگیزه بیشتری برای پاسداری و مراقبت از این آثار دارد؛ بلکه خردجمعی و تمام افکار عمومی بر حفاظت و مراقبت از آثار موزه هنرهای معاصر تاکید دارد. 

مدیر کل اداره هنرهای تجسمی درخواست کرد که «در چنین شرایطی حتماً قبل از انتشار، اخبار راستی‌آزمایی شود» و افزود: در همین راستا همکاران ما در موزه هنرهای معاصر و دفتر هنرهای تجسمی همیشه برای پاسخگویی به سوالات آماده هستند. 

مظفری درباره حاشیه هایی که برای تغییر لوگوی موزه هنرهای معاصر پیش آمد، اظهار کرد: در بحث تغییر لوگوی موزه هنرهای معاصر نیز تمام نمایندگان نشریات و رسانه‌هایی که در جلسه حضور داشتند، می‌توانند شهادت دهند که به هیچ عنوان قرار نبود لوگوی این موزه تغییر کند. لوگویی که در سال ۷۰ توسط آقای جواد پویان طراحی شد، کماکان قرار بود مورد استفاده قرار بگیرد، اما در عین حال قرار بود هویت بصری موزه نیز گسترش پیدا کند و چیزی فراتر از لوگو برای موزه طراحی شود؛ موضوعی که در سال‌های گذشته فاقد آن بودیم. در آن جلسه آقای رضا عابدینی به عنوان یک طراح شاخص و شناخته شده بیان کرد که موزه جز لوگو، هویت بصری دیگری نداشت و در سال‌های گذشته حتی فونتی که برای موزه در چند مرحله طراحی شده بود، نتوانسته تجانس لازم را برقرار کند.

مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به اتفاقات اخیر بازگشایی موزه با تاخیر همراه می‌شود، گفت: شرایط بازگشایی بر اساس آن چیزی که پیش‌بینی شده دی ماه فراهم است، اما برای افتتاح نیاز به صدور مجوز از سوی ستاد ملی کرونا داریم که در حال انجام است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۱۰-۱۴ ۲۱:۰۵

آقای مظفری، در جهت صیانت از خردجمعی عرض می کنم ؛ نه فقط آثار موزه هنرهای معاصر ؛ بلکه خود ساختمان موزه و زمین آن نیز متعلق به شهروندان ایران می باشد. لطفا ترتیبی دهید که در صفحهٔ وکیپدیا، مالکیت فعلی اثر (موزه)، "معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی" نوشته نشود. -

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۱۴ ۲۱:۱۹

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فردیست که از طرف مسئولین دولت در این سمت به کار گماشته شده است و مالکیت فعلی موزه را دارا نمی باشد. این مهم به جای خود، چرا در تنگنای این روز های ویروس کووید تنهائی انسانها که موزه های سراسر جهان سایت های اینترنتی خود را با بازدیدهای مجازی فعال نموده اند، شما سایت نیمه فعال موزه هنرهای معاصر را کاملا بسته اید !؟ -