• چهارشنبه / ۱۰ دی ۱۳۹۹ / ۱۶:۱۶
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 99101007822
  • خبرنگار : 71062

واکاوی نقش حاج قاسم سلیمانی در محور مقاومت به روایت ابواحمد القصیر

واکاوی نقش حاج قاسم سلیمانی در محور مقاومت به روایت ابواحمد القصیر

ابو احمد القصیر،استاد دانشگاه (لبنان) گفت:هدف رژیم سعودی از حمایت داعش این بود که رژیمی در عراق برسرکار بیاورد که سیاست‌های رژیم سعودی را تایید کند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی رادیو مقاومت،ابو احمد القصیر، استاد دانشگاه (لبنان) که امروز در برنامه "سلام سردار" رادیو مقاومت سخن می‌گفت، اظهار کرد: هدف دیگر رژیم سعودی از این کار تحت فشار قرار دادن ایران بود و  رژیم صهیونیستی نیز می‌خواست رژیمی در عراق بر سر کار بیاید که همیشه با ایران در جنگ باشد و مخالف آن.

وی یادآور شد: وقتی بر اثر شدت درگیری‌ها در عراق، آمریکا فهمید که باید از این کشور خارج شود، از باقی‌مانده‌های حزب بعث صدام و تکفیری‌ها داعش را ایجاد کرد تا ضمن محاصره عراق این کشور را به چند بخش تقسیم کند و بازگشت خود را به عراق را تامین کند. در این صورت می‌توانست ثروت‌ها و منابع طبیعی عراق را غارت کند و ایران را نیز تحت فشار قرار دهد.

القسیر ادامه داد: آمریکا، رژیم سعودی و سایر رژیم‌های عربی موجود در منطقه در آغاز کار از داعش حمایت کردند و هر یک از این رژیم‌ها اهداف خاص خود را دنبال می‌کردند.

وی همچنین در مورد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت:حاج قاسم سلیمانی یک نعمت الهی برای ایران، لبنان، سوریه، عراق و یمن و همچنین محور مقاومت در جهان بود. حاج قاسم سلیمانی در لبنان از هیچ کمکی دریغ نکرد و یار و یاور و انیس سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان و مجاهدان لبنانی بود.او توانست افسانه اسرائیل را در جنگ 33 روزه درهم بشکند.

القسیر در عین حال گفت:ابومهدی المهندس نیز نقش مهمی در کنار حاج قاسم در عراق ایفا کرد زیرا وقتی حشد الشعبی را ایجاد کردند نیروهای آن هنوز آموزش و ساماندهی مناسب نداشتند اما این دو فرمانده مقاومت در مدت چند روز آنها را آموزش دادند و ساماندهی کردند و یک نیروی مردمی قدرتمند را علیه داعش تشکیل دادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha