• چهارشنبه / ۳ دی ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۰
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 99100302374
  • خبرنگار : 71381

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) سوم دی ماه ۱۳۹۹ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالاتشان پاسخ دادند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه امروز هیات دولت گفت: درباره واکسن کرونا کارها در حال انجام است و به مردم بشارت می دهم که بانک مرکزی و وزارت بهداشت همه توان خود را به کار گرفتند و برنامه ریزی کرده اند. هم واکسن خارجی در اختیار مردم قرار می گیرد و هم امیدواریم در ماه های آینده واکسن داخلی به تولید برسد و در این زمینه برای مردم نگرانی نخواهد بود.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از صحبت هایش اظهار کرد: یکی از راه های مبارزه با فساد همان چهار لایحه ای بود که دو تای آن تصویب شد و در دو تای دیگر دستور رهبری راهگشاست. بهترین راه برای مبارزه با فساد تصویب لوایح معروف به FATF است؛ البته ممکن است بعضی ها خوششان نیاید.

همچنین مشروح گفت‌وگوهای رضا اردکانیان وزیر نیرو،‌ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور،‌ محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور،‌سعید نمکی وزیر بهداشت،‌  محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش با خبرنگاران را هم می توانید در لینک های زیر بخوانید.

تغییرات بودجه تا جایی باشد که شاکله آن بهم نخورد

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور درباره جلسه مشترک دولت و مجلس برای بررسی بودجه گفت: جلسه بسیار خوبی برگزار شده است و رئیس مجلس و رئیس کمیسیون تلفیق نظرات خود را در جلسه مطرح کردند. از طرف دولت هم رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزرا مسائل خود را بیان کردند. لازم بود در یک محیط دوستانه و صمیمی تبادل نظر انجام شود. 

وی با اشاره به اینکه بنای دولت بر تعامل است، تصریح کرد: تغییرات بودجه تا جایی می تواند انجام شود که شاکله بودجه به هم نخورد. ما از نظرات تکمیلی و اصلاحی نمایندگان مجلس چه در بحث هزینه و چه در بحث درآمد استقبال می کنیم.

توافق ایران و آذربایجان برای احداث نیروگاه برق‌آبی بر روی رود ارس نهایی شد

رضا اردکانیان وزیر نیرو با اشاره به جلسه‌ی شب گذشته مقامات ایران با معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان و وزیر انرژی این کشور با مقامات جمهوری اسلامی ایران از نهایی شدمم توافق دو کشور برای احداث نیروگاه برق‌آبی بر روی رود ارس خبر داد.

نگران برگزاری تجمعات در زمان تبلیغات انتخاباتی هستیم

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در پاسخ به این پرسش که شکل برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ با توجه به شیوع کرونا تغییر خواهد کرد، گفت: داریم بررسی می‌کنیم و از همه خواستیم نظر بدهند و در عین حال نمونه‌های برگزاری انتخابات در همین شرایط در سایر کشورها را هم مورد مطالعه قرار داده‌ایم. نگرانی ما آن چند روز تبلیغات و تجمعات انتخاباتی است، به خصوص که اگر این تجمعات برگزار نشود هم ممکن است در میزان مشارکت تاثیر بگذارد.

هنوز ردی از ویروس کرونای انگلیسی پیدا نکردیم

سعید نمکی وزیر بهداشت با اشاره به کاهش 50 درصدی مرگ و میرهای ناشی از کرونا و حذف نقاط قرمز در کشور اظهار کرد: انگلیس نوع جدید ویروس کرونا را با دو ماه تاخیر اعلام کرد و ما به محض اطلاع اقدامات لازم را انجام دادیم. تمام مسافرانی که از انگلیس وارد کشور شده اند را رصد می کنیم و تا کنون ردی از ویروس کرونای انگلیسی پیدا نکردیم.

برگزاری دو نوع آزمون برای ارزشیابی ترم اول دانش آموزان/سند ۲۰۳۰ هیچ جایگاهی در بودجه نداشته است

 محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش  در پاسخ به این پرسش که آیا امتحانات به صورت حضوری یا غیرحضوری برگزار می‌شود نیز گفت: امتحانات را ابلاغ کردیم و اختیاراتی را هم به شورای مدرسه دادیم. روش های آزمون غیرحضوری را هم معین کردیم و در اختیار مدارس و مناطق قرار دادیم. ما دو نوع آزمون داریم، یکی آزمون‌های تکوینی است و یکی هم آزمون‌های پایانی که سهم اینها در تعیین نمره پایانی دانش‌آموزان متفاوت است.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره در نظرگرفتن مواردی در بودجه برای سند ۲۰۳۰ تاکید کرد: در بودجه و ردیف‌های بودجه هیچ پیش‌بینی برای سند ۲۰۳۰ انجام نشده بود.

در جلسه امروز هیات وزیران همچنین، آیین نامه اجرایی قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران را تصویب شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha