• چهارشنبه / ۳ دی ۱۳۹۹ / ۱۲:۲۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99100302188
  • خبرنگار : 50163

شهرداری ابهر برای آب‌گرفتگی معابر چه کرده است؟

شهرداری ابهر برای آب‌گرفتگی معابر چه کرده است؟
عکس تزئینی است

ایسنا/زنجان شهردار ابهر گفت: در بحث مدیریت بحران شهری، امسال سه میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

محمدرضا ذوالقدری‌ها صبح امروز (۳ دی‌ماه) در حاشیه مانور مدیریت بحران شهرداری ابهر در گفت‌وگو با ایسنا، هدف از برگزاری رزمایش‌ها را سنجش سطح آمادگی نیروها برای مقابله با بحران‌ها عنوان کرد و یادآور شد: در رزمایش‌ها و بحران‌ها بیش از ۱۵۰ نفر از نیروهای ستادی و عملیاتی با بیش از ۵۰ دستگاه ماشین سبک و سنگین همکاری دارند.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات مهمی که بیشتر شهرهای بزرگ جهان با آن روبه‌رو هستنند موضوع حوادث طبیعی است، تصریح کرد: با توجه به ماهیت غیرمترقبه بودن این حوادث و لزوم اتخاذ سریع و صحیح تصمیم‌ها و اجرای عملیات، مبانی نظری و بنیادی، دانشی را تحت عنوان مدیریت بحران به وجود آورده است که این دانش به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که قبل، حین و بعد از بحران برای کاهش اثرات این حوادث و کاهش آسیب‌پذیری انجام می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه عملیات زمستانی شهرداری ابهر تا ۱۵ فروردین‌ماه سال آینده ادامه دارد، متذکر شد: همه تلاش شهرداری، جلب رضایت شهروندان و حل مشکلات آن‌ها در مواقع بحرانی است.

شهردار ابهر در پاسخ به این پرسش که برخی از شهروندان از جاری شدن سیلاب در مواقع بارندگی در بعضی از نقاط شهری گلایه دارند، یادآور شد: یکی از راهکارهای غلبه بر این مشکل، مدیریت و جمع‌آوری آب‌های سطحی با ایجاد کانال و اصلاح جوی‌های آب است که در برخی از نقاط شهر از جمله اصلاح جداول خیابان ۱۷ شهریور، انتهای بلوار آیت‌الله خامنه‌ای، سی متری معلم، جداول بلوار شهید صیاد شیرازی انجام ‌شده است.

ذوالقدری‌ها با اشاره به اینکه مسیر قوروچای یکی از نقاطی بود که همواره در مواقع بحرانی ابهر را تهدید می‌کرد، اضافه کرد: در راستای حل این مشکل پلی به طول ۳۰ متر و دهنه دو متری احداث شد و خیابان منتهی نیز اصلاح وضعیت پیدا کرد که با این اقدام دغدغه تهدید قوروچای در بارش‌های بهاری مرتفع شد.

شهردار ابهر با تاکید بر اینکه امسال سه میلیارد تومان اعتبار برای مدیریت بحران هزینه شده است، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین ارکان مدیریت بحران شهری، پیشگیری قبل از وقوع است که تا حدود زیادی می‌تواند در کاهش آثار این بلایا تاثیرگذار باشد.

وی با یادآوری این مطلب که همکاری مردم در مواقع بحرانی یکی از ضرورت‌های مدیریت بحران است، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که در مواقع بحرانی به‌ویژه ماشین‌های پارک‌ شده در کنار خیابان‌ها هستند که عملیات برف‌روبی را با مشکل مواجه می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha