• یکشنبه / ۳۰ آذر ۱۳۹۹ / ۱۲:۲۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99093023139
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان عنوان کرد

برخورد قضایی با عوامل فروش داروهای غیرمجاز درمان کرونا در اردستان

برخورد قضایی با عوامل فروش داروهای غیرمجاز درمان کرونا در اردستان

ایسنا/اصفهان مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: با افرادی که در اردستان با فروش داروهای غیرمجاز تحت عنوان داروی پیشگیری و درمان کرونا مردم را سرکیسه می‌کنند، برخورد قضایی خواهد شد.

حسن ذبیحی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های رسیده، افرادی سودجو در اردستان با فروش داروهایی تحت عنوان داروهای پیشگیری از ابتلا به کرونا و یا درمان بیماری کووید مردم را سرکیسه می‌کنند. پیگیر این موضوع هستیم تا افراد، مطب‌های زیرزمینی و عطاری‌هایی را که اقدام به این اعمال ناپسند می‌کنند، شناسایی و به مقام قضائی معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه مرکز بهداشت نیز از نظر قانونی اجازه دارد مراکز متخلف را پلمب کند، افزود: تهیه و فروش هرگونه داروی گیاهی به صورت ترکیبی و از قبل ساخته شده به صورت بسته‌بندی، یا محلول در بطری با تبلیغ داروی ضد کرونا در شهرستان اردستان جرم محسوب می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با بیان اینکه شهروندانی که نسبت به فروش این‌گونه داروها در شهرستان اعتراضی دارند می‌توانند با طرح شکایت در شبکه بهداشت اعتراض خود را اعلام کنند، گفت: کارشناسان غذا و دارو و بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان به طور منظم بازرسی‌های خود را انجام می‌دهند، ولی این‌گونه افراد به صورت مخفیانه و زیرزمینی اقدام به پخش این‌گونه داروها می‌کنند.

ذبیحی با بیان اینکه تاکنون چند نفر از شهروندان به صورت شفاهی نسبت به عارضه‌های این‌گونه داروها اعتراض کردند، تصریح کرد: هیچ گونه داروی گیاهی در کشور با عنوان داروی مؤثر در درمان و یا پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا معرفی نشده است.

وی سامانه ۱۹۰ را به عنوان راه ارتباطی تلفنی و غیرحضوری مردم اعلام کرد و گفت: تا مردم اعتراض خود را به صورت کتبی و با ارائه مستندات ارائه نکنند شبکه بهداشت نمی‌تواند به صورت قانونی اقدام کند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان در خصوص برگزاری مراسم عزاداری ایام فاطمیه در شهرستان اردستان گفت: با توجه به وضعیت نارنجی که در اردستان وجود دارد هرگونه اجتماعات مذهبی، اجتماعی و ورزشی ممنوع است و هیچ گونه تبصره‌ای برای آن وجود ندارد. حتی برخی از روحانیون درخواست برگزاری نماز جماعت دارند که شبکه بهداشت اجازه آن را نداده است.

ذبیحی خاطرنشان کرد: افرادی که تجربه مبتلا شدن به ویروس کرونا را دارند وضعیت و سختی‌های بیماری خود را به دیگر افراد تذکر دهند. وضعیت نارنجی که در اردستان وجود دارد به راحتی قابل شکستن است. با توجه به شب یلدا و همچنین فصل زمستان و جمع شدن بیشتر افراد در فضاهای سربسته و حضور در دورهمی‌های خانوادگی خطرناک است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha