• پنجشنبه / ۲۷ آذر ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۳
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99092721136
  • خبرنگار : 50187

رییس کل دادگستری کرمان با اشاره به قوانین دست و پاگیر اعلام کرد

زجری که می کشیم خودساخته است/ مجلس، کشور را از قوانین متعدد نجات دهد

زجری که می کشیم خودساخته است/ مجلس، کشور را از قوانین متعدد نجات دهد

ایسنا/کرمان رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: باید دستگاه تقنینی کشور یک بار و برای همیشه کشور را از این قوانین متعدد نجات بدهد. زجری که می کشیم خوساخته است و زنجیر به دست و پای اقتصاد کشور بسته شده است.

"یدالله موحد" امروز ۲۷ آذرماه در پنجاه و ششمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با اشاره به مشکلات فعالان اقتصادی و فضای کسب و کار استان اظهار کرد: قوانین متکثر و متراکمی داریم که برخی از آنها فسادزا است و ساختارهایی که در دستگاه های اجرایی تولید کردیم، فساد تولید می کند.

وی با اشاره به اینکه گرفتاری این است که خودمان مانع درست می کنیم و خودمان برای رفع آن تلاش می کنیم، افزود: باید دستگاه تقنینی کشور یک بار و برای همیشه کشور را از این قوانین متعدد نجات بدهد. حتی دستگاه های نظارتی، اطلاعاتی و بازرسی گرفتار این تعدد قوانین شده اند و باید مراقب باشند کسی از این قوانین انباشته تخطی و تعرض نکند.

موحد با اشاره به اینکه زجری که می کشیم خوساخته است و زنجیر به دست و پای اقتصاد کشور بسته شده، تصریح کرد: قضات ما نیز در استان کرمان درگیر هستند.

این مقام قضائی بیان کرد: بخش خصوصی هر جا در درون دستگاه قضائی ضعفی احساس کرد، به ما اعلام کند که با روی باز استقبال می کنیم و با کمک بخش خصوصی برای رفع آن ضعف تلاش خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه قبول ندارم که دستگاه های نظارتی مانع هستند، گفت: ما ستاد حمایت قضائی از سرمایه گذاری و اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را داریم و هر جا احساس می شود دستگاه نظارتی مانع است، این ستاد آماده رسیدگی است.

موحد تصریح کرد: وضعیت فضای کسب و کار استان با ثبات مدیریتی مرتبط است و بخشی از علت تنزل رتبه استان در کشور به این مسئله برمی گردد.

وی با اشاره به توانمندی مدیران استان عنوان کرد: باید کنار هم قرار گرفته، دست به دست هم داده و منافع عمومی مردم را مورد توجه قرار بدهیم.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: وظیفه اصلی دستگاه قضائی و نظارتی مقابله با فساد است زیرا باور داریم فساد بزرگ ترین مانع رونق و جهش تولید است.

وی افزود: برخی فعل ها فساد است و منجر به فساد می شود و مسئله دیگر ترک فعل و ترک وظایف است و اگر وظایف مدیران و سیستم بانکی ترک شود، مفسده زیادی برای استان خواهد داشت.

موحد با اشاره به اینکه دستگاه قضائی نمی تواند از کنار ترک فعل هایی که آثار مفسده انگیزش بیش از فعل هاست، عبور کند، گفت: ما در کنار دستگاه های دولتی هستیم و حتما برای بهبود فضای کسب و کار همکاری خواهیم داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha