• پنجشنبه / ۱۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۵
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1403071915108
  • منبع : مرکز توسعه تجارت الکترونیکی

جهش تجارت الکترونیکی با مشارکت مردم/ ادامه رشد شتابان تجارت الکترونیکی کشور

جهش تجارت الکترونیکی با مشارکت مردم/ ادامه رشد شتابان تجارت الکترونیکی کشور

جایگاه کشور در منطقه از نظر وضعیت رشد تجارت الکترونیکی مطلوب بوده، به طوری که سال گذشته رشد ۷۴ درصدی در بخش تجارت الکترونیکی داشتیم و به عدد ۳ هزار و ۲۰۰ همت رسیدیم.

به گزارش ایسنا، امین کلاهدوزان - رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در نشست خبری تشریح برنامه‌های آئین «روز ملی تجارت الکترونیکی» با اشاره به چشم‌انداز تجارت الکترونیکی کشور، گفت: تحقق عدد ۹ هزار همتی در ۵ سال پیش رو، چشم‌انداز مهمی بوده که برای آینده این حوزه در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: سال گذشته رشد ۷۴ درصدی در بخش تجارت الکترونیکی را شاهد بودیم و به عدد ۳ هزار و ۲۰۰ همت رسیدیم؛ این مبلغ نزدیک به ۶۰ میلیارد دلار است.

کلاهدوزان با اشاره به جایگاه ایران در منطقه، گفت: جایگاه کشور در منطقه از نظر وضعیت رشد تجارت الکترونیکی مطلوب بوده، هر چند باید فرصت‌های پیش رو را به شکل بهتری دنبال کنیم.

حضور تجارت الکترونیکی در بازارهای سنتی

وی در این نشست، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۳ و سال‌های پیش‌رو، تمرکز ما حضور اقتصاد دیجیتال و تحول دیجیتال در بازارهای سنتی است.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با اشاره به فعال‌شدن تجارت الکترونیکی در بازارهای سنتی، گفت: سال گذشته فروش خودرو و طلا در بستر آنلاین آغاز شد و امسال نیز در نظر داریم قواعد فروش ملک در فضای مجازی را تدوین و بستر آن را فراهم کنیم.

وی در نشست خبری ویژه روز ملی تجارت الکترونیکی، تصریح کرد: ۲۴ مهر روز ملی تجارت الکترونیکی است و بخش اصلی این مراسم تقدیر از شرکت‌های برتر در حوزه تجارت الکترونیکی است.

کلاهدوزان با اشاره به تقدیر از برترین کسب‌وکارهای سال در حوزه‌های مختلف، گفت: از شرکت‌های برتر در ۱۲ حوزه‌ شامل موبایل، رایانه و تجهیزات، فروش وسایل نقلیه و خودرو، صنایع خلاق، پوشاک، کیف و کفش، حمل‌ونقل هوشمند، بیمه، مالی و بانکی، سلامت، گردشگری و سفر، بازی و سرگرمی، طلا و جواهر، آموزش برخط و فروشگاه‌های چندمنظوره تقدیر خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: علاوه بر این بخش، امسال یک پنل ویژه‌ برنامه هفتم نیز در نظر گرفته‌ شده که با حضور صاحب‌نظران مطرح در این حوزه برگزار خواهد شد.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با اشاره به برگزاری رویداد ملی جوانه‌ها، گفت: بخش بعدی، سومین دوره رویداد ملی جوانه‌ها است که تمرکز آن امسال بر کسب‌وکارهای جوانی بوده که کمتر از ۲ سال از شروع به فعالیت آن‌ها می‌گذرد.

وی در ادامه تصریح کرد: امسال ۲۰۰ تیم در حوزه‌های مختلف با یکدیگر به رقابت پرداختند که نشان از استقبال خوب در این بخش دارد.

کلاهدوزان با اشاره به گزارش 6 ماهه تجارت الکترونیکی، تصریح کرد: بخش بعدی مربوط به گزارش تجارت الکترونیکی در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۳ است که نشان از ادامه رشد شتابان این حوزه به‌مانند دو سال گذشته است و با نرخ خوبی مواجه شده‌ایم که جزئیات آن را در روز ملی تجارت الکترونیکی اعلام خواهد شد.

وی در پایان، گفت: رونمایی از طرح‌هایی در حوزه اینماد برنامه دیگری است که در روز ملی تجارت الکترونیکی صورت خواهد گرفت که گام‌های مهمی در راستای ارتقای جایگاه این خدمت به مردم خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha