• دوشنبه / ۲۴ آذر ۱۳۹۹ / ۰۹:۴۴
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 99092418226
  • خبرنگار : 71424

تکلیف آموزش و پرورش برای تدوین پیوستهای پژوهشی در اجرای برنامه ها

تکلیف آموزش و پرورش برای تدوین پیوستهای پژوهشی در اجرای برنامه ها

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با بیان اینکه شاهد فعالیت پژوهشسراهای دانش آموزی در سطح کشور هستیم که رکن مهم توسعه فرهنگ پژوهش در مدارس محسوب می شوند گفت: بر اساس اسناد تحولی مکلف به تدوین پیوست های پژوهشی برای برنامه های اجرایی هستیم.

به گزارش ایسنا، فرهاد کریمی در آیین تجلیل از معلمان پژوهنده و پژوهشگران برتر که از شبکه شاد پخش شد با بیان اینکه یکی از مهمترین اولویت های پژوهشی کشور در آموزش و پرورش مورد توجه قرار گرفت، گفت: دارای سامانه ملی پژوهشی هستیم که از مناطق تا مدرسه نفوذ دارد. علاوه بر این در شورای تحقیقات استان ها دارای ظرفیت های پژوهشی مهم هستیم و در ستاد و معاونت ها نیز کمیته های پژوهشی داریم.

وی افزود: این کمیته ها فعالیت های پژوهشی معاونت ها را ساماندهی می کنند. در کنار این ها، در سطح مناطق شاهد فعالیت پژوهشسراهای دانش آموزی در سطح کشور هستیم که رکن مهم توسعه فرهنگ پژوهش در مدارس محسوب می شوند.

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با اشاره به برنامه معلمان پژوهنده و فعالیت اقدام پژوهی گفت: امسال بیست و سومین دوره اجرای برنامه معلم پژوهنده سپری شده و به عنوان رکن مهم بهبود تدریس معلم، یک مقوله اساسی در توسعه ابزارهای موثر در ارتقای کیفیت آموزش و پرورش برشمرده می شود و مجرای ورود اندیشه های متعالی سندتحول در فرایند تدریس است و تعمیق این برنامه از تاکیدات اساسی است.

کریمی خطاب به مدیران کل آموزش و پرورش استان ها گفت: از مدیران کل آموزش و پرورش می خواهیم حداقل ماهانه یک بار جلسات شورای تحقیقات را برگزار کنند. سهم یک درصد پژوهش از منابع استان در اختیار این بخش قرار بگیرد و اولویت های پژوهشی استان ها با نگاه به نیازها و مسائل استان طراحی شود و مسئله محوری و مشکل گشایی بخش پژوهش مورد توجه باشد.

وی افزود: بر اساس اسناد تحولی مکلف به تدوین پیوست های پژوهشی برای برنامه های اجرایی هستیم. فعال کردن کمیته های پژوهشی در سطح استان ها از انتظارات ماست. اهتمام به برنامه های زیرنظام پژوهش و ارزشیابی در برنامه های استان نیز مورد اهمیت است.

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش تاکید کرد: اگر معلم به پژوهش توجه داشته باشد آن آموزش پایدارتر خواهد بود.

به گزارش ایسنا، متین، دبیر ستاد بزرگداشت هفته پژوهش نیز با بیان اینکه برنامه های هفته پژوهش امسال در شرایط بحرانی شیوع کرونا برگزار شد و متفاوت از سال های دیگر است گفت: از جمله برنامه های هفته پژوهشی امسال، تهیه و تدارک برگزاری جشنواره دانش آموزی در اولین روز هفته پژوهش بود که از ۷۰ دانش آموز پژوهشگر تجلیل به عمل آمد.

وی افزود: ۲۵۰ سند پژوهشی شامل طرح، پایان نامه، گزارش اقدام پژوهی و غیره مورد ارزیابی قرار گرفت و پژوهشگران برتر در حوزه های مختلف برگزیده شدند.

ادامه دارد

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha