• سه‌شنبه / ۱۸ آذر ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99091814085
  • خبرنگار : 50165

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خبر داد

مقاوم‌سازی ۳۳ درصدی روستاهای محدوده گسل در زنجان

مقاوم‌سازی ۳۳ درصدی روستاهای محدوده گسل در زنجان

ایسنا/زنجان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان از مقاوم‌سازی ۳۳ درصدی روستاهای محدوده گسل در این استان خبر داد.

رضا خواجه‌ای ظهر امروز (۱۸ آذرماه) در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه تعداد روستاهای محدوده گسل در استان زنجان ۱۵۳ روستا با ۱۸ هزار و ۷۳۴ واحد مسکونی است، اظهار کرد: از این تعداد ۵۹۲۱ واحد  مسکونی روستایی (معادل ۳۳ درصد) مقاوم‌سازی شده است. در سطح استان زنجان ۹۲ هزار و ۶۷۸ واحد مسکونی روستایی شناسایی شده که می‌توان گفت تاکنون ۵۳ درصد از واحدهای مسکونی روستایی استان معادل ۴۹ هزار و ۳۰۱ واحد در مقابل زلزله مقاوم‌سازی شده‌اند که امیدواریم با ترویج فرهنگ مقاوم‌سازی ساخت وسازها در مناطق روستایی، این میزان افزایش یابد.

وی افزود: با توجه به اینکه، زلزله به عنوان یکی از حوادث طبیعی هر از چند گاهی خسارت و تلفاتی به بار می‌آورد و همین امر ضرورت اندیشیدن به مقاومت ساختمان‌ها و ارائه راهکارهای لازم برای کاهش خطرات زمین زلزله را دو چندان می‌کند. بنیاد مسکن استان برای مقابله با تهدید سوانح طبیعی، عملیات پیشگیری پیش از وقوع سانحه را با اجرای طرح ویژه بهسازی و نوسازی سکونت‌گاه‌های آسیب‌پذیر روستایی و بازسازی مناطق سانحه‌دیده پس از وقوع سانحه همواره در دستور کار خود قرار داده است.

این مسئول ادامه داد: در این راستا بنیاد مسکن با توجه به تجربیات گذشته و اهمیت فاکتورهای متعددی همچون فراهم کردن اسکان موقت و دائم، سرعت احداث، افزایش مقاومت و کاهش هزینه‌ها در بحث بلایای طبیعی، توجه به سیستم‌های ساختمانی مقاوم در برابر زلزله را یکی از ضروریات صنعت ساختمان می‌داند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، با اشاره به اینکه اجرای طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی، خاطرنشان کرد: این طرح گامی استوار در راستای توسعه امکانات عمرانی و بهبود کیفیت مساکن روستایی است که در این راستا پیشگیری از تخریب مسکن روستایی در حوادث؛ تمرکز سرمایه‌گذاری در روستاهای مستعد، توزیع عادلانه اعتبارات بخش مسکن در شهر و روستا، ترویج مقاوم‌سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستاییان؛ ترویج الگوی ساخت مسکن اقتصادی از جمله اهداف اصلی طرح است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha