• یکشنبه / ۹ آذر ۱۳۹۹ / ۲۱:۱۸
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 99090907247
  • منبع : نمایندگی اردبیل

استاندار اردبیل:

45 درصد جمعیت اردبیل مورد پایش کرونا قرار گرفتند


45 درصد جمعیت اردبیل مورد پایش کرونا قرار گرفتند

ایسنا/اردبیل استاندار اردبیل گفت: با اجرای طرح ملی شهید حاج قاسم سلیمانی در استان اردبیل، 45 درصد جمعیت این استان مورد پایش و کنترل بیماری کرونا قرار گرفته است.


اکبر بهنام‌جو ۹آذر در جلسه قرارگاه اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در سپاه اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل، استانی پیشتاز در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی بوده و نتایج مطلوبی نیز در یک هفته اخیر به دست آمده است.
وی با بیان اینکه در 10 روز گذشته بیش از 45 درصد جمعیت استان مورد پایش و کنترل نظارت بیماری کرونا قرار گرفته است، تصریح کرد:‌ در این مدت 575 هزار نفر در استان اردبیل مورد ارزیابی سلامت قرار گرفته تا افراد مشکوک به این بیماری شناسایی و نسبت به قرنطینه هوشمند اقدام شود.
استاندار اردبیل گفت:‌ سه هزار و 700 نفر از این جمعیت نیازمند مراقبت بودند که 10 هزار نفر از آنها بالای 65 سال سن داشتند.
بهنام‌جو افزود: از این بین یک‌هزار و 890 خانوار نیازمند حمایت بودند که قرار شد با همکاری بسیجیان بسته‌های معیشتی تأمین و نسبت به توزیع آن اقدام شود.
وی در مورد شناسایی افراد مبتلا به کرونا با بیماری زمینه‌ای خاطر نشان کرد: هفت‌ هزار و 700 نفر دارای بیماری زمینه‌ای بودند که 98 نفر از آنها به مراکز بیمارستانی برای مداوا و تست اولیه ارجاع داده شدند.
بهنام‌جو بیان کرد: در این مدت یک‌هزار و 800 نفر به قرنطینه خانگی ارجاع داده شدند تا در خانه نسبت به مداوا و اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار خود قرار دهند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: بسیجیان در این هوای سرد اما داوطلبانه و عاشقانه با در دست داشتن چک لیست‌هایی با حضور در درب منازل اقدام به شناسایی بیماران می‌کنند تا با ارجاع آنها به مراکز بهداشتی و درمانی زمینه سلامت آنها را فراهم کنند.
بهنام‌جو اظهار کرد: با ورود اولین محموله تست 10 دقیقه‌ای و کیت‌های جدید ایرانی، تلاش می‌شود تا بیماریابی سرعت گرفته و افراد ناقل شناسایی و اطرافیان آنها نیز مورد مراقبت قرار گیرند.
وی تصریح کرد:‌ در پیمایش انجام شده و همچنین بیماریابی در مرحله اول فرد مشکوک و در مرحله بعد خانواده او مورد تست و غربالگری قرار می‌گیرند تا در صورت نیاز به مراقبت مورد توجه قرار گیرند.
استاندار اردبیل در ادامه گفت: هر چند وضعیت استان به ویژه شهرهای اردبیل، مشگین‌شهر و پارس‌آباد قرمز است و ما روزهای سختی را در بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا شاهد هستیم اما امیدواریم با این اقدام مجموعه بسیج و سپاه استان بتوان در دو هفته آینده شیب نزولی را در بستری‌ها و تعداد مراجعین شاهد باشیم.
کرونا در جدیدترین کشتار خود در استان اردبیل جان 13 نفر را گرفت و 84 نفر بیمار جدید در بیمارستان‌های استان بستری شدند که در مجموع در استان اردبیل بیش از 481 نفر بیمار مبتلا به کرونا وجود دارد که در این روزهای پاییزی سرد به نظر می‌رسد به رغم اعمال محدودیت‌ها همچنان آمار فوتی‌ها و بستری‌ها بالاست و تلاش می‌شود تا با اجرای همه محدودیت‌ها و اعمال قوانین و مقررات تشدیدکننده در این زمینه، از گسترش بیماری کرونا در استان جلوگیری شود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha