• سه‌شنبه / ۲۷ آبان ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99082718645
  • خبرنگار : 90057

تحت فشار تل آویو، امانپور عذرخواهی کرد

تحت فشار تل آویو، امانپور عذرخواهی کرد

کریستین امانپور، خبرنگار ارشد بین‌الملل شبکه خبری سی ان ان از تل آویو به دلیل مقایسه اقدامات دونالد ترامپ با کشتار موسوم به "شب بلورین" (Kristallnacht) توسط آلمان نازی در نوامبر ۱۹۳۸ علیه یهودیان در آلمان، عذرخواهی کرد.

به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه دیلی میل، امانپور در مقدمه یک برنامه امور خارجی سی.ان.ان با استناد به هشتاد و دومین سالگرد کشتار شب بلورین به بحث درباره عدم صداقت دونالد ترامپ پرداخته و برنامه اجرا شده از سوی نازی‌ها در ۹ نوامبر ۱۹۳۸ را یک "حمله به حقیقت" خواند. او گفت شب بلورین هشدار نازی‌ها به تمدن بشری بود که در نهایت به نسل کشی و برجی از کتاب‌های سوخته و حمله به حقیقت، آگاهی، تاریخ و سندیت انجامید.

او افزود: پس از چهار سال در روزگار مدرن و حمله به همان ارزش‌ها توسط ترامپ اکنون تیم بایدن-هریس قول داده تا به شرایط عادی بازگردد.

کریستین امانپور رسما بابت سخنان خود عذرخواهی کرد و از اینکه سخنانش باعث رنج برخی شده ابراز تاسف کرد و گفت: من  شب بلورین را اغلب اینطور ارزیابی می‌کنم که این وقایع، آغازی بر هولوکاست بود. من به حملات لفظی ترامپ به تاریخ، حقیقت و آگاهی اشاره کردم، نباید این دو را کنار هم می‌گذاشتم.

وی افزود: البته هیتلر و اقدامات شیطانی او در تاریخ منحصر به فرد هستند. باز هم متاسفم از اینکه سخنانم باعث رنج و ناراحتی شدند، هدف من این بود که بگویم چطور دموکراسی می‌تواند بالقوه از دست برود و چطور ما باید نسبت به ارزش‌های دموکراسی خود حساس و هشیار باشیم. 

این عذرخواهی بعد از آن صورت گرفت که سخنگوی کاخ سفید و مقام‌های مختلف رژیم صهیونیستی به سخنان امانپور اعتراض کرده بودند.

کایلی مک انانی، سخنگوی کاخ سفید هم به دنبال تشدید فشارهای مقام‌های رژیم صهیونیستی، در توییتی سخنان این خبرنگار ارشد آمریکایی را محکوم کرد و گفت: امانپور باید به خاطر بی اهمیت جلوه دادن هولوکاست و نسل کشی فاجعه بار میلیون‌ها یهودی عذرخواهی کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha