• چهارشنبه / ۲۱ آبان ۱۳۹۹ / ۰۹:۴۰
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 99082113989
  • خبرنگار : 30114

راه یاب ملل زنگ تفریح لیگ برتر والیبال؛

21 ست باخته و یک ست برده؛ نتیجه کار نماینده کردستان در لیگ برتر والیبال

21 ست باخته و یک ست برده؛ نتیجه کار نماینده کردستان در لیگ برتر والیبال

ایسنا/کردستان تیم والیبال راه یاب ملل نماینده کردستان در لیگ برتر با عملکرد ضعیف خود روبه رو است و نتایج به دست آمده توسط این تیم بسیار نگران کننده است.

تیم راه یاب ملل مریوان در سال های گذشته توانست در لیگ دسته یکم کشور حضوری پررنگ را در میادین والیبال داشته و همین امر منجر به قهرمانی این تیم توسط آرش صادقیانی و بازیکنانش در لیگ دسته یک باشد.

لیگ برتر مردان در سال 98 با حضور راه یاب ملل مریوان و تیمی با بدنه کاملا غیر بومی وارد میدان بزرگی شد که در آن صاحبنامان والیبال در حضور داشتند، ولی با این اوصاف این تیم به کمک ویروس کرونا و لغو تمام مسابقات در کشور در لیگ برتر ماند تا حضور موفق تری در لیگ 99 داشته باشد.

در بهار سال 99 خبری تلخ از طرف مدیرعامل باشگاه راه یاب ملل مبنی بر اینکه این باشگاه حامی تیمی در لیگ برتر نخواهد بود منتشر شد و اهالی والیبال را نگران کرد.

هرچند دلایل آنها هم برای عدم حمایت از تیم لیگ برتری قانع کننده بود ولی با پافشاری های مدیرکل ورزش و جوانان و استاندار کردستان و با تماس های پی در پی با رئیس فدراسیون بالاخره حضور این تیم در دقایق آخر قطعی شد.

حمایت این تیم تنها توسط راه یاب ملل انجام نگرفت و استاندار کردستان با رایزنی با شورای شهر و شهردار سنندج آنها را متقاعد کرد که نصف هزینه های این تیم که بالغ بر 2 میلیارد تومان است را پرداخت کنند تا بتوانند این تیم را در لیگ نگه دارند.

هرچند در پرداخت این هزینه به تیم والیبال راه یاب ملل چند تن از اعضای شورای شهر سنندج مخالفت خود را اعلام کردند ولی با اکثریت آرا این مهم انجام شد و تیم والیبال کردستان با نام راه یاب ملل کردستان در جدول حضور پیدا کرد.

اما داستان تنها به این مسئله ختم نشد و اعتراضات نیز مبنی بر اینکه آیا بومی های استان و در کل والیبال کردستان از این حضور چه سودی خواهد برد جای بحث داشت.

این تیم دوباره با سرمربیگری آرش صادقیانی و 99 درصد بازیکنان غیر بومی شروع به  تمرین کرد تا بتوانند در لیگ برتر با نام کردستان رزومه ای برای خود جمع کنند که این مهم به مذاق بعضی دوستان خوش نیامد.

در اوایل کار جهت تست آمادگی از بازیکنان بومی استان توسط کادر فنی که دو نفر از آنها نیز از همین دیار بودند انجام شد و از آن لیست به جز 3 نفر مابقی حذف شدند.

خلاصه بیشتر تلاش هایی که برای حضور این تیم در لیگ انجام شد به دلیل این بود که والیبال کردستان از آن سود ببرد ولی گویا این چنین نبود و تنها باخت های پی در پی آن به نام کردستان رقم خورد.

در دنیایی حرفه ای ورزش سرمربی تیم مسئولیت تام الختیار برای جذب یا حذف یک بازیکن را برعهده دارد و نباید هیچکس در آن دخالت کند،چرا که در پایان باید آنها جوابگو باخت ها و بردهایشان باشد.

حال جای سئوال دارد که امیدوارم حامیان این تیم که برای رشد و توسعه این رشته جلو آمدند پاسخگو باشند.

والیبال کردستان در لیگ برتر امروز حال خوشی ندارد و در آخر جدول جای خوش کرده است و تره هم برای هیچکس خورد نمی کنند چون ناظری بر عملکرد آنها نیست تا پاسخگو باشند.

آری بارها در محافل شنیده ایم که جوانان کردستانی در حد و توان لیگ برتر نیستند، ما هم قبول داریم، اما آیا آنهایی که در تیم هستند، توان لیگ برتری دارند و اگر دارند چرا نتواستند دو ست را در طول مسابقه از آن خود کنند.

اما بحث های دیگری که به گوش می رسد، مبنی بر این است که توان این تیم که در دقایق آخر بسته شده همین است، که باید گفت اگر سرمربی شرایط تیم بسیار بد است چرا از روز اول این مسئولیت را قبول کرده اید و شما باید می دانستید که این نمی تواند.

پرسش و پاسخ های زیادی در این میان وجود دارد که هرکدام جواب های خاص خود را دارد ولی در کل کلام باید گفت اگر قرار بر باخت و این جایگاه در لیگ است، بهتر بود با همان بچه های بومی و کادر فنی کاملا بومی به دست می آمد و اگر قرار بود زنگ تفریح تیم های دیگر باشیم بهتر بود که با همین بچه های خودمان باشیم.

سخت است عملکرد ضعیف تیم والیبال راه یاب ملل به نام کردستانی باشد که در آن هیچ نقشی ندارد و سخت تر اینکه هزینه ای از این شهر برای تیمی باشد که خانواده آن از آن هیچ سودی نبرند؛ می طلبد که ناظرین ورزشی در کردستان ورود بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha