• چهارشنبه / ۲۱ آبان ۱۳۹۹ / ۰۸:۲۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99082113912
  • خبرنگار : 50165

ابطال و تعلیق پروانه استاندارد ۱۲۳ محصول در زنجان

ابطال و تعلیق پروانه استاندارد ۱۲۳ محصول در زنجان

ایسنا/زنجان مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: در نیمه اول امسال، تعداد ۱۲۳ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان تعلیق و ابطال شده است.

داوود کارگرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در نیمه اول امسال‌، تعداد  ۱۲۳  فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان تعلیق و ابطال شده است، همچنین طی این مدت، در جلسات ‌کمیته‌ علائم برگزار شده در این اداره‌کل، با تعلیق ۸۱ فقره پروانه استاندارد اجباری و ابطال ۴۲ فقره پروانه استاندارد اجباری و تشویقی نیز موافقت شده که به محض رعایت کامل الزامات استانداردهای ملی مربوطه تعداد ۴۸ فقره از این تعداد رفع تعلیق شد.

وی کسب امتیاز منفی در نمونه‌برداری‌های ادواری، تعطیلی‌ واحدهای ‌تولیدی برای مدت بیش از یک سال و فراهم نکردن شرایط رفع تعلیق در مهلت‌های مقرر از سوی واحدهای تولیدی را از جمله عوامل تعلیق و ابطال این پروانه‌ها برشمرد.

این مسئول ادامه داد: واحدهای‌ تولیدی که ‌پروانه‌ آن‌ها تعلیق‌ شده است، حداکثر سه‌ ماه فرصت دارد، تا نسبت به رفع نواقص و احراز شرایط استاندارد اقدام کند، در غیر این ‌صورت پروانه کاربرد علامت استاندارد آن‌ها ابطال و از ادامه فعالیت منع خواهد شد.

مدیرکل استاندارد استان زنجان از مردم خواست که حتما در هنگام خرید کالا به نشان استاندارد توجه کنند و چنانچه با کالای بی‌کیفیت و فاقد علامت استاندارد مواجه شدند؛ سریعا مراتب را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۷ به اداره‌کل استاندارد اعلام کنند تا بررسی‌ها و پیگیری‌های حقوقی لازم انجام شود.

کارگرزاده با بیان ‌اینکه طبق ‌قانون، عرضه‌ برخی‌ از کالاها، نیازمند دریافت پروانه کاربرد ‌علامت ‌استاندارد اجباری است و نمی‌توان این نوع از محصولات را بدون نشان استاندارد در بازار توزیع کرد، خاطرنشان کرد: بر اساس‌ قانون، محصولاتی ‌که ‌نیازمند دریافت پروانه کاربرد ‌علامت ‌استاندارد ‌اجباری ‌هستند، باید توسط‌ بازرسان ‌و ‌آزمایشگاه‌های همکار استاندارد، مورد بررسی و آزمون قرار گیرند که در صورت اخذ مجوزهای لازم، اجازه عرضه در بازار را خواهند داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha