• یکشنبه / ۱۱ آبان ۱۳۹۹ / ۲۰:۴۷
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 99081107302
  • منبع : نمایندگی ایلام

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام:

کاهش یک پنجم ورزشکاران سازمان یافته در استان در پی شیوع کرونا

کاهش یک پنجم ورزشکاران سازمان یافته در استان در پی شیوع کرونا

ایسنا/ایلام مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام گفت: تا پایان سال گذشته ۳۱ هزار و ۵٠٠ ورزشکار سازمان یافته در سطح استان فعالیت داشتند که امسال این میزان با شیوع کرونا به حدود یک پنجم کاهش یافته است

«مظفر علی‌شائی» در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ۳۳ سمن حوزه جوانان در زمینه مقابله با کرونا فعالیت دارند و عملکرد آنها در این مدت بسیار تاثیرگذار بوده است، اظهار کرد: سازمان‌های مردم نهاد اداره ورزش و جوانان در استان ایلام از طریق همکاری با نهادهای تخصصی و مراکز بهداشتی و درمانی از زمان شیوع کرونا در حال مبارزه با کرونا هستند و با آگاه‌سازی جامعه و امیدبخشی به مردم از طریق فضای مجازی و انجام اقداماتی مثل ضدعفونی معابر و تهیه اقلام بهداشتی نقش خود در شکست کرونا را به خوبی ایفا می‌کنند.
وی ادامه داد: یکی از افتخارات ما در استان حضور فعال سازمان‌های مردم نهاد جوان است و در سال جاری بعد از شیوع ویروس کرونا نخستین بخش‌های غیردولتی که به موضوع مقابله با کرونا پرداختند و کارکردشان هم اثرات مطلوبی در مقابله با کرونا داشته همین سمن‌ها بوده است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام در خصوص پتانسیل‌های NGOها، گفت: در حال حاضر ۶۸ سمن حوزه جوانان در زمینه های مختلف فعالیت دارند که ۳۳ سمن در مدیریت و جلوگیری از شیوع کرونا اقدامات خوبی را در این حوزه انجام می‌دهند و اقدامات داوطلبانه و خودجوش مثل توزیع غذای گرم و سبد خوراکی بین محرومین، عفونت زدایی معابر و راه‌اندازی پویش‌های اجتماعی از قبیل «در خانه بمانیم»، «در خانه ورزش کنیم»، «پویش کتابخوانی» و « تهیه و توزیع اقلام بهداشتی» در فضای مجازی از اقدامات آنها بوده است.
وی افزود: سمن‌های ورزش و جوانان استان در راستای فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر کمک مومنانه در ایام کرونایی ۱۵۰۰ سبد غذایی و در دو سری ۱۸۰۰ پرس غذای گرم بین محرومین و نیازمندان توزیع نموده و کماکان این فعالیت‌ها ادامه دارد.  
مدیرکل ورزش و جوانان ایلام ادامه داد: ۹۳۷ باشگاه ورزشی برای دریافت تسهیلات کرونا در سامانه وزارت ورزش و جوانان و کارا ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۴۱۰ مورد به بانک معرفی شده و  ۲۱۰ نفر موفق به دریافت تسهیلات شده است که مجموع پرداختی بانک‌های عامل به این تعداد باشگاه ورزشی و مربیان در استان ۲ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان است.
علی‌شائی با اشاره به اینکه هم اکنون ۴۳۲ باشگاه خصوصی و دولتی در استان فعال هستند که این باشگاه‌ها به نوعی شرکای فعالیت‌های ورزشی این اداره کل محسوب می‌شوند، تصریح کرد: ۴۰ باشگاه ورزشی متخلف در این استان به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل ستاد پیشگیری از شیوع کرونا جهت پلمب به دستگاه قضا معرفی شده است.
مدیر کل ورزش و جوانان ایلام تاکید کرد: بازرسی از اماکن و باشگاه‌های ورزشی استان تداوم خواهد داشت و در صورت عدم توجه به تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.
وی مهم‌ترین اهداف اداره کل ورزش و جوانان را توسعه ورزش همگانی عنوان کرد و گفت: در این راستا تا قبل از شیوع کرونا با همکاری هیات‌های ورزشی استان هر هفته یک ورزش عمومی و همگانی در سطح استان برگزار شده است. همچنین در بخش ورزش حرفه‌ای نیز رشته‌هایی همچون تیراندازی و کبدی با استعدادهای بسیاری در ایلام وجود دارد که با  اعتبارات این اداره کل در قالب تیم هیات‌های استانی به لیگ  اعزام و موفق به کسب مدال‌های متعددی در جامعه ورزشی شدند.
وی خاطر نشان کرد: در دوازدهمین دوره مسابقات لیگ برتر بانوان نیز که به میزبانی استان برگزار شد تیم ایلام توانست به مرحله دوم صعود کند اما در مرحله پایانی موفق به کسب مقام نشد و تنها به دریافت کاپ اخلاق بسنده کرد.
علی‌شائی یادآوری کرد: در راستای توسعه ورزش در مناطق روستایی و کم برخوردار استان، تاکنون ۳۷ خانه ورزش روستایی تجهیز شده که تلاش می‌شود این تعداد تا پایان سالجاری به اتمام برسند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha