• دوشنبه / ۵ آبان ۱۳۹۹ / ۰۹:۱۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99080502086
  • خبرنگار : 50165

یک مسئول در شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان:

۳۲ درصد مشترکان خانگی زنجان کم‌مصرف هستند

۳۲ درصد مشترکان خانگی زنجان کم‌مصرف هستند

ایسنا/زنجان معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: از ۳۴۳ هزار مشترک خانگی حدود ۱۱۰ هزار مشترک (۳۲ درصد) کم‌مصرف هستند.

عبدالله نثار در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به طرح برق امید، اظهار کرد: در کشور از ۳۷ میلیون مشترک برق، حدود ۳۰ میلیون مشترک در بخش خانگی هستند و در حال حاضر، ۳۰ درصد این مشترکان (حدود ۸.۵ میلیون مشترک) در جمع کم‌مصرفان قرار داشته و از تخفیف صد درصدی در پرداخت قبض برق بهرمند هستند.

وی افزود: در استان زنجان از ۳۴۳ هزار مشترک خانگی حدود ۱۱۰ هزار مشترک (۳۲ درصد)، به تفکیک ۲۷ درصد شهری (۶۳ هزار مشترک) و ۴۰ درصد روستایی (۴۶ هزار مشترک) جزو کم‌مصرفان هستند که در شهرها و روستاها پراکنده شدند. همچنین ۷.۴ درصد گروه مشترکان کم‌مصرف خانگی، مخصوص سکونت‌گاه‌های غیردائم و فصلی است که طرح برق امید شامل این گروه مصرفی نمی‌شود.

این مسئول در رابطه با سایر مشترکان، ادامه داد: در استان زنجان گروه مشترکان خوش‌مصرف، جمعیت ۶۰ درصدی از کل جمعیت و تنها ۸ درصد را مشترکان پرمصرف شامل می‌شوند. با این حال مصرف ماهانه مشترکان پرمصرف ۱۰ برابر مشترکان کم‌مصرف و ۲.۴ برابر مشترکان خوش مصرف است.

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان تصریح کرد: در شهر زنجان برای قرارگیری در گروه کم‌مصرفان، باید میزان مصرف مشترکان در فصل تابستان کمتر از ۱۰۰ کیلووات ساعت و در فصل‌های دیگر کمتر از ۸۰ کیلووات ساعت در ماه باشد.

نثار، متوسط مصرف ماهیانه کل مشترکان خانگی استان زنجان را ۱۵۲ کیلووات ساعت اعلام و خاطرنشان کرد: مشترکان خانگی می‌توانند با رعایت راهکارهای ساده مدیریت مصرف برق، از جمله استفاده از وسایل برقی با برچسب انرژی بالا، استفاده نکردن از وسایل برقی پرمصرف در ساعات اوج بار، عایق‌کاری ساختمان و بهره‌گیری از نور طبیعی خورشید، به گروه مشترکان کم‌مصرف بپیوندند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha