• دوشنبه / ۲۸ مهر ۱۳۹۹ / ۱۶:۴۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99072820748
  • خبرنگار : 71605

سفر "گلبدین حکمتیار" به پاکستان به منظور بحث درباره مذاکرات صلح

سفر  "گلبدین حکمتیار" به پاکستان به منظور بحث درباره مذاکرات صلح

نیوز پرتال پاکستان با ارجاع به "منصورخان"، سفیر این کشور در کابل گزارش داد که "گلبدین حکمتیار"، جنگ‌سالار پیشین افغان و نخست‌وزیر سابق روز دوشنبه برای یک سفر سه‌روزه وارد پاکستان می‌شود تا درباره مذاکرات جاری صلح افغانستان صحبت کند.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، به گفته این سفیر، مقامات پاکستانی نسبت به مشورت با تمام احزاب در افغانستان ابراز علاقه کرده‌اند و سفر حکمتیار به دنبال مذاکراتی که سه هفته پیش با حضور "عبدالله عبدالله"، رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در پاکستان برگزار شد، انجام می‌شود.

منصورخان افزود: ما دکتر عبدالله عبدالله را که رئیس شورای عالی مصالحه ملی و یک سیاست‌مدار مهم در افغانستان از حزب "جماعت اسلامی" است، دعوت کردیم و تبادل دیدگاه مفیدی با ایشان درباره فرآیند صلح و روابط دوجانبه داشتیم. اکنون ما میزبان گلبدین حکمتیار خواهیم بود که او نیز از حزب پیشروی دیگری به نام "حزب اسلامی"، با ما دیدار می‌کند.

پورتال نیوز با ارجاع به منصورخان نوشت که اسلام‌آباد متعهد به تسهیل‌گری تلاش‌های جاری به منظور رسیدن به صلح در افغانستان، پس از دهه‌ها درگیری است.

حکمتیار یک جنگ‌سالار برجسته افعان در دهه ۱۹۸۰ بود که بعدتر وارد حوزه سیاسی شد. "حزب اسلامی" در سال ۲۰۱۶ با دولت افغانستان تفاهم صلح امضا کرد.

رهبر حزب اسلامی طی مصاحبه‌ای در ماه ژوئیه‌ به اسپوتنیک گفت که حزبش تا زمانی که دولت افغانستان آن را به عنوان عضوی از اپوزیسیون نپذیرد، به مذاکرات درون‌افغانی ملحق نخواهد شد.

مذاکرات صلح بین دولت افغانستان و طالبان در ۱۲ سپتامبر (۲۲ شهریور) در دوحه، پایتخت قطر آغاز شد. هر دو طرف تعهد خود نسبت به رسیدن به آتش‌بس طولانی‌مدت و ایمن را با وجود افزایش درگیری‌های خشونت‌آمیز و انفجارهای بمبی که طی هفته‌های اخیر وجود داشته، ابراز کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha