• دوشنبه / ۲۸ مهر ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۷
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 99072820641
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

آغاز ساخت صحن بقعه امامزاده حمزه‌علی(ع) بلداجی

آغاز ساخت صحن بقعه امامزاده حمزه‌علی(ع) بلداجی

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس اداره بهره‌وری اقتصادی موقوفات اداره‌کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: پس از ۱۰ سال توقف کار، پروژه ساخت صحن امامزاده حمزه‌علی‌(ع) بلداجی در شهرستان بروجن همزمان با پنجمین روز دهه وقف آغاز شد.

عظیم کاویان‌نژاد ۲۸ مهرماه در این آیین اظهار کرد: پس از صدور تأییدیه‌های لازم و رفع اختلافات بین ادارات اوقاف و امور خیریه استان و میراث فرهنگی و گردشگری، امروز با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، هیئت امنا و خادمان، مسئولان مراکز افق بقاع و مجموعه اوقاف و امور خیریه استان و با تلاش عوامل عمرانی، عملیات بتن‌ریزی پروژه آغاز می‌شود.

وی افزود: این پروژه با توجه به اینکه به تأیید سازمان میراث فرهنگی نیز رسیده با مساحت ۱۰۰۰ مترمربع و اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال وارد مرحله عملیاتی و اجرایی شد، برآورد هزینه اولیه پروژه امامزاده حمزه‌علی تا پایان بهره‌برداری ۱۲۰میلیارد ریال پیش‌بینی می‌شود. این پروژه عمرانی به‌عنوان یکی از پروژه‌های شاخص استانی با رعایت معماری اسلامی و حفظ بافت و طرح سنتی آغاز شده است، که ظرفیت اشتغال در جوار این بقعه متبرکه به‌صورت مستقیم برای ۵۰۰ نفر فراهم شده است.

کاویان‌پور بیان کرد: حدود ۱۲۰ میلیارد ریال برای بهره‌برداری از ساخت حرم پیش‌بینی شده که امیدواریم با مشارکت‌های مردمی و نذورات بقعه متبرکه، از لحاظ مالی با کمبود مواجه نشده و با تسریع در پیشرفت این عملیات عمرانی بتوانیم آن‌را ظرف یک سال آینده به بهره‌برداری برسانیم.

وی گفت: متأسفانه شرایط کرونایی در سال جاری، تعطیلی بقاع متبرکه را در پی داشته که این امر منجر به کاهش شدید نذورات و درآمد در بقاع و مجموعه‌های گردشگری در جوار این امامزاده شده است.

رئیس اداره بهره‌وری اقتصادی اداره‌کل اوقاف استان اظهار کرد: امامزاده حمزه‌علی با توجه به اینکه یکی از امامزادگان شاخص در کشور بوده و سالیانه پذیرای تعداد زیادی گردشگر و زائر است، مستعد سرمایه‌گذاری‌های زیادی است. همچنین با توجه به اینکه فرصت سرمایه‌گذاری در طرح توسعه باغات و کشاورزی فراهم شده است، اداره اوقاف و امور خیریه استان آمادگی خود را برای همکاری با سرمایه‌گذاران اعلام می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha