• شنبه / ۲۶ مهر ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۸
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 99072618905
  • خبرنگار : 71576

توضیحات کلاهی درباره آخرین وضعیت لیگ بسکتبال

توضیحات کلاهی درباره آخرین وضعیت لیگ بسکتبال

دبیر فدراسیون بسکتبال ایران درباره آخرین وضعیت لیگ برتر بسکتبال برای استارت مسابقات صحبت کرد.

شبنم کلاهی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت تیم‌های داوطلب برای حضور در لیگ برتر بسکتبال مردان، توضیح داد: تیم‌های مد نظر فدراسیون دعوت شده‌اند و در جلسه هماهنگی طبق صورت جلسه‌ای که وجود داشت با نمایندگان باشگاه‌ها هماهنگ شدیم که در زمان‌های مشخص کارهای اجرایی از جمله تسویه بدهی‌های خود به فدراسیون را به سرانجام برسانند.

او افزود: متاسفانه برخی تیم‌ها از سال ۹۷ به فدراسیون بدهی داشتند که به همین دلیل در مکاتبات داخلی با مدیران عامل باشگاه‌ها که مکاتبات دو طرفه‌ای بود، بخشی از این موضوعات به جریان افتاده و یکسری تیم‌ها تسویه حساب کردند. جا دارد به خاطر این همکاری از یکسری باشگاه‌ها تشکر کنیم چون واقعا اعداد و ارقام قابل توجهی بودند.

دبیر فدراسیون بسکتبال در مورد برخی باشگاه‌ها که هنوز بدهی‌های خود را تسویه نکرده‌اند نیز گفت: خوشبختانه باشگاه‌ها یا تسویه کرده‌اند، یا این که برنامه‌ریزی کرده‌اند تا در زمان‌های مشخص مطالبات فدراسیون را پرداخت کنند، ما نیز به قول‌های آن‌ها اعتماد کرده‌ایم. در جلسه هماهنگی هم اعلام کرده‌ایم که تیم‌ها باید تا قبل از ۲۹ مهرماه بدهی‌های پیشین را تسویه و ورودیه لیگ ۹۹ را پرداخت کنند.

او افزود: تیم‌ها بخش عمده‌ای از این ‌مطالبات را پرداخت کرده‌اند، اما برخی تیم‌ها که شرایط آن‌ها خاص بوده در مکاتبات‌شان با فدراسیون زمان خواسته‌اند تا بدهی‌های خود را ‌پرداخت کنند. البته این‌ موضوع شامل تعداد محدودی از تیم‌ها است تا اجازه حضور در قرعه کشی را داشته باشند، اگر بلاتکلیفی این تیم‌ها تمام شود لیگ را با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته آغاز می‌کنیم. تا اواخر همین هفته هم پیگیر این موضوع بودیم تا به نتیجه برسیم. یکی دو تا تیم تا دوشنبه وقت خواستند که ما هم با اعتماد به قول و قرار آن‌ها دعوت‌نامه را به همه باشگاه‌های مد نظر ارسال کردیم.

کلاهی در پاسخ به این سوال که اگر این باشگاه‌ها بدهی‌های خود را تسویه نکنند، در صورت کاهش تعداد تیم‌ها برنامه برگزاری لیگ نیز تغییر می‌کند؟ توضیح داد: ما برنامه‌ریزی‌های خود را برای جدول مسابقات ۱۰ تیمی تا ۱۸ تیمی انجام داده‌ایم. هر کدام از این شرایط باشد ما با همان برنامه قبلی کار را شروع می‌کنیم. ما لیگ را با همان برنامه قبلی شروع می‌کنیم. 

یکی از موضوعاتی که طی روزهای گذشته در مورد لیگ بسکتبال منتشر شد، موظف بودن تیم‌ها تنها برای انجام سه مرتبه تست کرونا بود که انتقاداتی را به همراه داشت، چرا که طبق گفته برخی کارشناسان این تعداد تست برای یک لیگ حرفه‌ای بسیار کم است. دبیر فدراسیون بسکتبال در این مورد نیز توضیح داد: در ارتباط با این موضوع ما بر اساس یکسری مطالعاتی که با توجه به قوانین و پروتکل‌های فیبا انجام دادیم، سعی کردیم با همان روش عمل کنیم. نمی‌خواهم مقایسه کنم اما واقعا هم در فوتبال و هم والیبال عملنا همه تیم‌ها همه آزمایشات را انجام نمی‌دادند. در حال حاضر با برنامه از پیش تعیین شده بحث اصلی ما خود مراقبتی تیم‌ها و بازیکنان است که الان هم به خوبی اتفاق میافتد.

او افزود: باشگاه‌های ما برای حضور در تمرینات پیش فصل هم به صورت خودکار در حال انجام این تست‌ها هستند. واقعیت این است که ما هر چقدر هم سختگیری کنیم واقعا مهم خود مراقبتی است. ما برای ناظران بهداشتی باشگاه‌ها کلاس آموزشی گذاشتیم و امیدوار هستیم که با توجه مسوولان تیم‌ها بتوانیم کمتر دچار این مشکل شویم. خوشبختانه چون مجوز برگزاری لیگ را گرفتیم مسابقات را شروع میکنیم و امیدوار هستیم که با کم‌ترین میزان ابتلا کار را ادامه دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha