• چهارشنبه / ۲۳ مهر ۱۳۹۹ / ۱۵:۲۳
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99072317641
  • خبرنگار : 30054

اقدامی تحسین برانگیز برای فرهنگ سازی روز جهانی نابینایان

اقدامی تحسین برانگیز برای فرهنگ سازی روز جهانی نابینایان

 ۱۵ اکتبر مصادف با ۲۴ مهر ماه روز جهانی عصای سپید و نابینایان است.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام پرداخت الکترونیک سپهر، هموطنانی که گاه به خاطر نقص های زیرساختی به ویژه در فضاهای اجتماعی و شهری از امکانات محروم می شوند. باید پذیرفت که بخشی از رفع مشکل و نیاز گروه های آسیب پذیر در گرو توجه جدی تر نهادهای قانون گذار و اجرایی است اما در کنار آن توجه جامعه و فرهنگ سازی در افکار عمومی موضوع مهمی است که هر یک از افراد می توانند در آن ایفای نقش کنند.

به عبارتی یکی از رسالت های مهم جامعه در قبال روشن دلان و اقشاری که دچار محدودیت های جسمی هستند، تلاش برای ایجاد توجه به نیازهای آنان و بهتر دیده شدن آنها در جامعه است. یکی از رسالت ها و مسئولیت های مهم اجتماعی کسب و کارها و شرکت ها، ارسال پیامهای تاثیرگذار برای جلب توجه افکار عمومی به قشر روشن دل جامعه است.

در واقع می توان اینگونه گفت که در کنار کمک های مالی به نهادهای مدنی و مردم نهاد موضوع فرهنگ سازی اهمیتی بسیار بالا دارد و این فرهنگ سازی و اطلاع رسانی می تواند خود بخشی از مسئولیت اجتماعی شرکت ها باشد تا بتوانند با تخصیص بخشی از بودجه های تبلیغاتی خود نقش سازنده ای ایفا کنند.

برای مثال یکی از نمونه های موفقی که این روزها شاهد آن هستیم در یکی از شرکت های حوزه صنعت پرداخت کشور رقم خورد.

شرکت پرداخت الکترونیک سپهر به منظور ایجاد توجه بیشتر به روشن دلان جامعه با یک ایده خلاقانه و اثرگذار تلاش کرد تا در این زمینه نقش خود را ایفا کند. داستان جالب این ایده بود که پرسنل این شرکت در بدو ورود به محل کار خود با پوستری روبرو شدند که یک خط بریل در مرکز آن با یک علامت سوال بزرگ خودنمایی می کرد.

همین پوستر کافی بود تا تمام کارکنان در این مورد گفت و گو کنند و منتظر پاسخ سوالشان باشند. روز بعد و در آستانه روز جهانی نابینایان به جای آن علامت سوال جمله " دست هایی که می بینند " بر پوستر نقش بست و اینجا بود که کارکنان متوجه شدند آن خط بریل ترجمان همین جمله اثرگذار است.

چنین اقدامات خلاقانه ای اگر در شرکت ها و کسب و کارها تکرار شود بسیار اثرگذارتر از پیامهای معمولی و تکراری شبکه های اجتماعی است و می توان امیدوار بود که در آینده نزدیک با تشویق کسب و کارها به انجام این فعالیت ها شاهد فرهنگ سازی مفید تری در زمینه ایفای نقش مسئولیت اجتماعی شرکت ها باشیم. برای دیدن ویدیوی جذاب این حرکت ارزشمند می توانید اینجا کلیک کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha