• چهارشنبه / ۲۳ مهر ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۷
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 99072317339
  • خبرنگار : 50022

۳۰۰ معتاد متجاهر از سطح کرج جمع‌آوری شدند

۳۰۰ معتاد متجاهر از سطح کرج جمع‌آوری شدند

ایسنا/البرز دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان البرز گفت: مراحل تسطیح و بتن ریزی زمین کمپ ماده ۱۶ استان البرز به پایان رسیده و طی ۲۰ روز آینده سازه فلزی اولین سالن این کمپ به ظرفیت ۲۰۰ نفر نصب خواهد شد.

رحمان علیجانی روز چهارشنبه ۲۳ مهرماه در حاشیه اجرای طرح ساماندهی ۶۰۰ معتاد متجاهر در البرز در جمع خبرنگاران گفت: برابر مصوبات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و با توجه به فقدان کمپ ماده ۱۶ در البرز، با همراهی و همکاری استاندار و دادستان محترم استان و همچنین  بهزیستی و پلیس به این جمعبندی رسیدیم که از ظرفیت‌های استان برای اجرای طرح جمع آوری معتادین متجاهر برابر پروتکل‌ها و مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا استفاده کنیم.

به گزارش ایسنا، علیجانی افزود: بر این اساس هشت مرکز قرنطینه برای اجرای این برنامه طراحی کردیم و موضوع با هماهنگی بهزیستی، و معرفی به دادستان استان و اطلاع رسانی به استاندار محترم در جلسه شورای هماهنگی استان مطرح و مصوب و در مرحله اول دستور ساماندهی ۳۰۰ نفر صادر شد.

وی ادامه داد: طی چند روز اخیر طرح اجرا و ۳۰۰ معتاد متجاهر از سطح شهر جمع‌آوری شده‌اند. در چارچوب این طرح غربالگری‌های لازم توسط دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفته و همچنین البسه نو، امکانات رفاهی و تغذیه مناسب هم در اختیار آنان قرار داده شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر البرز خاطرنشان کرد: این ۳۰۰ نفر ۱۴ روز از نظر ابتلا به کرونا توسط دانشگاه علوم پزشکی مورد پایش قرار خواهند گرفت و در صورت مشاهده مورد مثبت با هماهنگی پلیس به مراکز درمانی منتقل و افرادی که تست کرونای آنان منفی باشد به کمپ ماده ۱۵ تحویل داده خواهند شد.

وی افزود: با پایان ۱۴ روز نخست، مرحله دوم طرح برای ساماندهی ۳۰۰ نفر دیگر اجرا خواهد شد. علاوه بر این ۶۰۰ نفر که در مجموع در این طرح ساماندهی می‌شوند با موافقت استاندار محترم البرز و با هزینه استانداری، طرح برای ۴۰۰ معتاد متجاهر دیگر هم اجرا خواهد شد.

علیجانی در خصوص وضعیت کمپ ماده ۱۶ استان هم گفت:  در بحث مرکز ماده ۱۶ استان البرز اخیراً مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان از طرف ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور ابلاغ و اقدامات مقدماتی پس از این ابلاغ انجام شده است.

وی افزود: پیش از این زمینی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع با حمایت استاندار محترم البرز برای احداث کمپ ماده ۱۶ جانمایی شده بود که  عملیات خاکبرداری به تعداد ۳۰۰۰ دستگاه کامیون در این زمین انجام شده و مراحل مسطح کردن با فعایت یک ماهه ماشین‌آلات عمرانی صورت گرفته و مرحله بتن ریزی و خاموت بندی هم انجام شده است و اگر توفیق داشته باشیم طی ۲۰ روز آینده سازه فلزی اولین سالن با ظرفیت ۲۰۰ نفر نصب خواهد شد و کمپ ماده ۱۶ استان که رویای استان بوده در یک ماه آینده افتتاح می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha