• جمعه / ۱۸ مهر ۱۳۹۹ / ۱۹:۱۴
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 99071813401
  • خبرنگار : 50046

از ابتدای ۹۸ تا کنون؛

بیش از ۶۰ برنامه به همت فرهنگ و ارشاد اسلامی در روستاهای خراسان شمالی اجرا شد

بیش از ۶۰ برنامه به همت فرهنگ و ارشاد اسلامی در روستاهای خراسان شمالی اجرا شد

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، ضمن اشاره به کسب رتبه برتر خراسان شمالی در فعالیت های فرهنگی و هنری در روستا گفت: از ابتدای سال ۹۸ تا کنون بیش از ۶۰ برنامه فرهنگی، هنری و قرآنی در روستاهای استان خراسان شمالی اجرا شده است.

حسین فرخنده با تاکید به اینکه روستاها سرچشمه فرهنگ و هنر اصیل و گنجینه مواریث فرهنگی شاهرگ های حیاتی عرصه اقتصاد و تولیداند، برگزاری جشنواره ملی فیلم روستا و عشایر، حضور فعال روستاهای استان در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب و برگزیده شدن چندین روستا از سال ۹۴ تا کنون در فعالیت های کتابخوانی جشنواره هنرمندان دوستدار کتاب، جشنواره فرهنگی و هنری فردای بهتر در مناطق روستایی را از جمله فعالیت های انجام گرفته در  روستاهای استان برشمرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، وی ضمن قدردانی از عوامل برپایی این رویداها و تاکید بر ضرورت بهره مندی از ظرفیت های فرهنگی فرهنگ روستا، گفت: کارگاه های تسهیل گری مطالعه، مشارکت با دفاتر تسهیل گری(استفاده از خدمات فرهنگی و هنری)، برپایی نمایشگاه دستاوردهای روستاییان، برگزاری بزرگداشت مفاخر و مشاهیر روستا، دیدار و سرکشی از خانواده شهدا، تجلیل از نخبگان روستایی در حوزه فرهنگ و هنر، اهدا کتاب به منظور ترویج فرهنگ مطالعه و راه اندازی سینما سیار و اکران رایگان فیلم ها از دیگر برنامه ها و اقدامات در حوزه روستا به شمار می ود.

فرخنده درباره فعالیت های قرآنی در روستاهای استان از سال گذشته تا به امروز، اشاره و تصریح کرد: نخستین جشنواره قرآنی ثقلین، کارگاه های آموزشی ویژه مدیران موسسات قرآنی، درآمدزایی موسسات، سبک زندگی قرآنی، برگزاری آزمون سراسری قرآن و عترت در سه روستای استان، راه اندازی و حمایت از خانه های قرآنی، دعوت و حضور فعالان قرآنی در برنامه های استانی از برنامه های حوزه قرآن و عترت روستاها می باشد.

وی با اشاره به اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری در روستاهای استان از ابتدای سال جاری و برنامه ریزی برای دیگر فعالیت ها تا پایان سال، اظهار کرد: یکی از اولویت ها و ماموریت های فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه به روستاها و مناطق محروم می باشد که در این راستا برنامه هایی با محوریت روستاها در طول سال در حال برنامه ریزی و اجرایی می شود.

  

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: با تلاش ها و پیگیری های فراوان توسط فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۹۵ تا کنون ۱۲ کتابخانه روستایی به بهره برداری رسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha