• چهارشنبه / ۱۶ مهر ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۵
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 99071612277
  • خبرنگار : 71638

توضیح فدراسیون کوهنوردی درباره سقوط مرگبار یک مربی

توضیح فدراسیون کوهنوردی درباره سقوط مرگبار یک مربی
عکس تزئینی است

روز گذشته یک مربی سنگنوردی در آزمون مربیگری دچار حادثه می‌شود و جان خود را از دست می‌دهد که در این باره فدراسیون کوهنوردی توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش ایسنا، روز گذشته (سه‌شنبه) در منطقه پلخواب استان البرز آزمون ورودی مربیگری درجه ۲ سنگنوردی طبیعت زیر نظر فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی برگزار شد. در این آزمون شش خانم و ۱۹ آقا حضور داشتند که در یکی از آیتم‌های صعود در این آزمون که به مسیر "دوستت دارم" معروف بود و باید به روش ابزارگذاری انجام می‌شد، یکی از مربیان در طول مسیر دچار حادثه شد و سقوط کرد. مرتضی نادی که از مربیان خوب سنگنوردی ایران به شمار می‌رفت در این حادثه جان خود را از دست داد. 

فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی ضمن ابراز تأسف و تأثر از فقدان زنده یاد «مرتضی‌نادی»، در خصوص حادثه‌ی منجر به فوت نامبرده توضیحی را به شرح ذیل ارائه کرد: 
در روز پانزدهم مهر ماه ۹۹ و در جریان برگزاری «آزمون ورودی مربیگری درجه ۲ سنگ‌نوردی» که توسط کمیته «آموزش» فدراسیون در منطقه «پل‌خواب» استان البرز و با حضور مدرسان درجه ۳ برگزار شد، در ساعت ۱۰:۳۰ صبح و در زمانی که هر یک از شرکت‌کنندگان به نوبت مسیرهای خود را  صعود و آزمون را می‌گذراندند،  «مرتضی نادی» نیز از شرکت کنندگان این دوره، حین صعود مسیر، دچار حادثه شده و متأسفانه سقوط می‌کند.

تیم‌های امداد و نجات، پیکر وی را از موقعیت سقوط به پایین منتقل کرده و با آمبولانس به محیطی که بالگرد قابلیت هلی‌برد داشته باشد منتقل و سپس با بالگرد به اورژانس بیمارستان استان البرز رسانده‌اند، ولیکن به دلیل شدت جراحات و ضربه‌ی سقوط، متأسفانه «مرتضی نادی» جان خود را از دست می‌دهد.

هم‌چنین فدراسیون کوهنوردی بیان کرد که این دوره با حضور و نظارت تعدادی از مدرسان باتجربه فدراسیون برگزار شده است. 
 

مرتضی نادی متولد ۱۳۷۱ ساکن تهران، از کوه‌نوردان و سنگ‌نوردان خوب و باتجربه به شمار می‌رفت. در کارنامه او سوابقی چون عضویت تیم ملی امید کوه‌نوردی، تیم غارنوردی فدراسیون، مدرس درجه ۲ غارنوردی، مدرس درجه ۳ سنگ‌نوردی، کوهپیمایی و برف و یخ دیده می‌شود.

فدراسیون کوهنوردی اعلام کرد که علت این حادثه تأثرانگیز را در «کمیسیون بررسی حوادث» با حضور کارشناسان و مدرسان دوره، بررسی و اعلام خواهد کرد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۷-۱۶ ۱۳:۱۵

فدراسیون کوه نوردی پیچوند. با گذشت زمان حتما این هم مثل هواپیمای اوکراینی فراموش می‌کنیم. کلا ایرانی‌ها فراموش کارند.

avatar
۱۳۹۹-۰۷-۲۰ ۱۸:۱۳

چرا مدرسان دوره باید کارشناسی کنند؟ آیا فرد بی‌طرف نباید باشه? اینا خودشون مورد ظن هستند.