• دوشنبه / ۱۴ مهر ۱۳۹۹ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 99071410519
  • خبرنگار : 71607

رباتی که پیش خدمت‌ها را خانه‌نشین می‌کند

رباتی که پیش خدمت‌ها را خانه‌نشین می‌کند

ربات سرویس غذای جدید شرکت "سافت‌بنک" می‌تواند به زودی جای پیش خدمت‌ها و تحویل دهندگان غذا(از آشپزخانه تا میز مشتری) در رستوران‌ها را بگیرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از بیزینس اینسایدر، پایگاه خبری رویترز اخیرا خبر داده شرکت نامی فناوری ژاپنی "سافت بانک" در حال آزمایش یک ربات سرویس غذایی جدید در ژاپن است. این ربات که "سروی" (Servi) نام دارد دارای طبقات مختلفی است که می‌تواند برای ارائه غذا به مشتریان به عنوان راهکاری هم برای رعایت فاصله اجتماعی به دلیل کووید-۱۹ و هم کمبود نیروی کار در ژاپن مورد استفاده قرار گیرد.

سروی با توانایی حمل غذا و نوشیدنی از آشپزخانه به میزها به عنوان یک پیشخدمت عمل خواهد کرد. این ربات از دوربین‌های سه بعدی و فناوری لیدار(فناوری مورد استفاده در وسایل نقلیه خودران) برای حرکت در اطراف میزها و مشتریان استفاده خواهد کرد. ربات مذکور رسما در ماه ژانویه در ژاپن عرضه شد اما تاکنون توسط برخی از رستوران‌ها از جمله رستوران "دنی"(Denny's) به عنوان راهی برای ارائه خدمات بدون تماس، آزمایش شده است.

هنگام عرضه نسخه کامل ربات سروی، شرکت‌ها می‌توانند این ربات را با هزینه ۹۵۰ دلار در ماه برای یک دوره سه ساله اجاره کنند. این محصول توسط شرکت "بر رباتیکس"(Bear Robotics) در کالیفرنیا ساخته شده است. این شرکت همچنین یک ربات موسوم به مینی سروی برای سرو نوشیدنی تولید کرده است. سروی بزرگ مجهز به دو سینی و یک ظرف سبد مانند است، در حالی که مینی سروی دارای یک سینی و یک ظرف است. هر دو ربات را می‌توان با یک نمایشگر دارای صفحه لمسی یا تبلت کنترل کرد.

مشهورترین ربات انسان نمای سافت بانک، پپر(Pepper) است که در زمان شیوع بیماری کووید-۱۹ به عنوان خوشامدگو و همدم بیماران مبتلا به کرونای خفیف در ژاپن مورد استفاده قرار گرفته است. علاوه بر این از ربات‌هایی مانند "پپر" در خانه‌های سالمندان در انگلیس برای بهبود سلامت روان سالمندان و کاهش تنهایی آنها نیز استفاده کرده‌اند. این ربات‌های خودران سخنگو می‌توانند به مهار اپیدمی تنهایی سالمندان کمک کنند.

 ربات "پپر"(Pepper) یک ربات با ارتفاع ۱۲۰ سانتی متر(۴۷ اینچ) با ویژگی‌های شبیه به انسان است که در حال حاضر در برخی از کشورها با استقبال بسیاری از افراد مواجه شده و بسیار در اماکن عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ربات همچنین زدن ماسک را به افراد یادآوری میکند. دوربین تعبیه شده بر روی ربات "پپر" چهره افرادی را که به آن نزدیک می‌شوند اسکن می‌کند و اگر تشخیص دهد نیمه پایین صورت آنها پوشیده نیست، این عبارت را بیان می‌کند: شما همیشه باید به درستی ماسک بزنید. اگر ربات مذکور مشاهده کند که افراد ماسک خود را زده‌اند این عبارت را بیان می کند: متشکرم که ماسک خود را زده‌اید. چندی پیش حتی از این ربات‌های کارآمد به عنوان هوادار در استادیوم نیز استفاده کردند. اخیرا مسابقات بیسبال ژاپن در شرایطی برگزار شد که ربات‌های شرکت "سافت‌بانک" به جای هواداران تیم‌ها در جایگاه قرار گرفته بودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha