• دوشنبه / ۱۴ مهر ۱۳۹۹ / ۱۲:۵۶
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 99071410517
  • خبرنگار : 50388

افزایش واگن های حمل گاز راه بیرون رفت سیستان وبلوچستان از مشکل گازمایع

افزایش واگن های حمل گاز راه بیرون رفت سیستان وبلوچستان از مشکل گازمایع

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان وبلوچستان گفت: افزایش واگن های حمل گاز مایع و ورود حداقل هر دو روز ۱۵ واگن یکی از مهمترین و موثر ترین راه حل های ممکن برای بیرون رفت استان از مشکل کمبود گاز مایع است.

ماندانا زنگنه در جلسه بررسی مسائل مربوط به  گاز مایع استان که با حضور مدیرعامل شرکت پرسی ایران گاز ایران و فرماندار زاهدان در سالن جلسات این معاونت برگزار شد افزود: طی ماه های گذشته به دلیل اورهال پالایشگاه ها تمامی نقاط کشور با مشکل کمبود گاز مایع رو به رو شد اما متاسفانه در این میان تنها گزارش هایی از وضعیت صف های گاز در سیستان و بلوچستان منعکس می شد در حالی که این یک مسئله ملی بود.

وی بیان کرد: علی رغم این موضوع با توجه به فرارسیدن روزهای سرد سال برای پیشگیری از بروز مشکلات سال های گذشته و تامین گاز مایع مورد نظر استان باید راهکاری اتخاذ شود تا در هر دو یا سه روز ۱۵ واگن وارد استان شود و در کنار آن نیاز است تا ناوگان حمل و نقل گاز مایع در استان هم تقویت شود تا این مشکلات برطرف شده یا به حداقل برسند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان وبلوچستان با اشاره به لزوم اجرا طرح توزیع الکترونیک گاز مایع، تاکید کرد: شیوه حال حاضر ارائه خدمات در سیستان و بلوچستان شایسته مردم استان نیست و باید یک بار برای همیشه برای رفع این مشکلات تصمیم جدی اتخاذ و اجرا کرد حتی اعتبارات ویژه ای هم برای این مهم اختصاص داد و با وجود اینکه شرکت پرسی ایران گاز به دلیل داشتن بیش از ۷۰ درصد سهم گاز استان باید برای برطرف کردن مشکلات، میزان سهمیه گاز جذب شده به استان را افزایش دهد و ناوگان خود را هم تقویت کند.

جذب واگن های دست دوم برای تامین گاز استان

مدیرعامل شرکت پرسی ایران گاز زاهدان هم در این نشست گفت: بهره بردن از واگن های دست دو یکی از بهترین راهکارهایی است که می تواند در افزایش ورود گاز مایع به استان نقش مهمی ایفا کند و می توان واگن های دسته دو آماده به کار را برای تحقق این هدف وارد کشور کرد چرا که با توجه به شرایط موجود خرید واگن های داخلی زمان بسیاری را در بر خواهد گرفت.

حمیدرضا حداد افزود: با توجه به مشکلات به وجود آمده در استان سال گذشته میزان گاز مایع وارد شده این سیستان و بلوچستان افزایش پیدا کرد و به بیش از ۲۱ هزار تن رسید و بخشی از مشکلات استان که مرتبط به شرکت پرسی ایران گاز بود را برطرف کرد.

وی بیان کرد: برای سهولت در توزیع گاز و تامین گاز مورد نیاز شهرستان های دور از مرکز استان باید کشنده هایی با اعطا تسهیلات ارزان قیمت در اختیار شرکت های حمل گاز قرار گیرد تا علاوه بر برطرف شدن مشکلات مشکل استان در شمال و جنوب هم مسائل موجود برطرف شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha