• دوشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۰۷:۲۰
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403073022699
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

فاز ۱ آبرسانی از سد کارواندر به خاش نیازمند ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار

فاز ۱ آبرسانی از سد کارواندر به خاش نیازمند ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: تکمیل فاز ۱ پروژه آبرسانی به شهر خاش از سد کارواندر نیازمند یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

علیرضا قاسمی در گفت وگو با ایسنا، افزود: آب شرب ساکنین شهر خاش در حال حاضر از دو منبع چاه های دوربن به میزان ۱۴۰ لیتر در ثانیه و کلچات به میزان ۱۰۰ لیتر در ثانیه تامین می شود و تامین آب ۸۳ روستای مجتمع های روستایی این منطقه نیز با ۷۰ لیتر در ثانیه برداشت از چاه های کلچات صورت می گیرد.

وی بیان کرد: با این وجود برای تامین آب پایدار شهر خاش پروژه آبرسانی به این شهر از سد کارواندر هدف گذاری شد که اجرای خط انتقال به طول ۷۲ کیلومتر با لوله فولادی به قطر ۷۰۰ میلی متر، ایجاد دو ایستگاه پمپاژ، احداث مخزن ذخیره ۱۹ هزار متر مکعبی و تصفیه خانه ۴۳۰ لیتر بر ثانیه از جمله مشخصات این طرح به شمار می آید.

قاسمی افزود: پیشرفت فیزیکی این پروژه تاکنون حدود ۲۰ درصد بوده که برای رسیدن به آن ۳۶ کیلومتر جاده دسترسی احداث شده و دیوار چینی محوطه تصفیه خانه برای ایجاد کارگاه اجرایی نیز به اتمام رسیده است همچنین نزدیک به ۱۲ کیلومتر لوله فولادی ۷۰۰ میلیمتری نیز حمل و ریسه شده، علاوه بر آن لوله گذاری، جوشکار و تست رادیوگرافی نزدیک به هشت کیلومتر از لوله های فولادی نیز انجام شده است و در کنار خرید شیر آلات مورد نیاز خط انتقال، تعداد ۳۰ حوضچه از مجموع ۵۲ حوضچه مورد نیاز آن نیز به بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه مناقصه احداث مخازن و ایستگاه پمپاژ این طرح در حال برگزاری است، گفت: در فاز یک پروژه آبرسانی به خاش از سد کارواندر برای انجام خط انتقال، ایستگاه های پمپاژ، ایجاد مخازن بتنی، خط برق رسانی و احداث آبگیر حداقل یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که ۲۰۰ میلیارد تومان این مبلغ از طریق ماده ۵۶ در حال پیگیری است و تاکنون ۳۹ میلیارد تومان از این تسهیلات طی دو مرحله توسط بانک عامل به شرکت پرداخت شده است.

مدیرعامل آبفای استان در پایان بیان کرد: در صورتی که حداقل یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز طرح به موقع تامین شود، می توان طی دو سال آینده آب شرب مردم شهر خاش را در افق طرح تامین کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha