• دوشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۰۷:۳۵
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403073022707
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خبر داد:

اجرای گشت مشترک برای شناسایی شاغلان خارجی غیرمجاز در سیستان‌وبلوچستان

اجرای گشت مشترک برای شناسایی شاغلان خارجی غیرمجاز در سیستان‌وبلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: در شش ماهه ابتدایی سالجاری ، ۳۸ گشت مشترک برای شناسایی شاغلان خارجی غیرمجاز در استان انجام شده است.

خلیل احمد سلامی در گفت وگو با ایسنا- افزود: همچنین طی این مدت، پنج پروانه کار صادر، ۳۴ پروانه کار تمدید، ۹۹۸ بازرسی از کارگاه‌های دارای نیروی کار خارجی انجام شده است.

وی از شناسایی، ۳۱۵ شاغل خارجی غیر مجاز در استان خبر داد و گفت: ۳۸ نیروی کار ایرانی به جای نیروی خارجی غیر مجاز جایگزین شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان همچنین از بازرسی از چهار هزار و ۳۳۳ کارگاه به صورت ادواری و موردی در سطح استان طی ۶ ماهه نخست اول سالجاری خبر داد.

سلامی با تاکید بر اهمیت بازرسی کار در راستای حفظ ایمنی کارگران، فعالان کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی، اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه، چهار هزار و ۳۳۳ مورد بازرسی از کارگاه‌ها در بخش‌های مختلف به صورت ادواری و موردی انجام شده که از این تعداد یک‌هزار و ۵۹ مورد کارگاه پر خطر بوده است.

وی ادامه داد: چهار هزار و ۱۸۴ ابلاغیه رفع نقص برای کارگاه‌های مورد بازررسی قرار گرفته صادر و ابلاغ شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان با اشاره به برگزاری ۱۹ هزار و ۹۶۴ نفر ساعت دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی مرتبط با ایمنی و بهداشت کار ویژه کارگران، کارفرمایان در استان، خاطرنشان کرد: در ۶ ماه اول سالجاری و با توجه به اهمیت، ۲۳ جلسه کمیته بدوی سخت و زیان آور و ۲ نشست کمیته تجدید نظر سخت و زیان آور برگزار شده است.

براساس آمار ثبت شده تا کنون هفت حادثه در کارگاه های سطح سیستان و بلوچستان به وقوع پیوسته که به نسبت آمار این مدت در سال گذشته، کاهش چشم گیری را شاهد هستیم.

وی اظهار کرد: ۴۱۱ کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار، به منظور تامین مشارکت کارگران و کارفرمایان و نظارت بر حسن اجرای مقررات حفاظت فنی و بهداشت کار، صیانت نیروی انسانی و منابع مادی کشور در گارگاه‌های مشمول و همچنین پیشگیری از حوادث و بیماری‌های ناشی از کار، در کارگاه.های استان راه اندازی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: بازرسان کار اداره کل تعاون، کار و امور اجتماعی به صورت سر زده و همیشه در طول شبانه روز در حال گشت زنی و بازدید از واحدهای کارگری هستند تا ضمن ارائه آموزش‌ها، ارائه تذکرات و درصورت بروز تخلف برخورد جدی و قانونی با متخلفان را انجام دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha