به گزارش ایسنا، بنابر اعلام روابط عمومی موسسه محک، آراسب احمدیان - مدیرعامل محک در یادداشتی در خصوص آگاهیرسانی به جامعه در زمینه سرطان کودکان آورده است: «ماه سپتامبر در تقویم جهانی به ماه آگاهیرسانی سرطان کودکان نامگذاری شده است و سازمانهایی که در این زمینه فعالیت دارند به دعوت انجمن بین المللی آنکولوژی کودک (SIOP) و انجمن بین المللی سرطان کودک (CCI) با هدف یادآوری، فرهنگسازی و آگاهیرسانی، اقداماتی را در جامعه به ویژه گروههای مرتبط با کودکان همچون والدین جوان، معلمان و مربیان و پزشکان اطفال و عمومی انجام میدهند تا آگاهی و توجه بیشتری نسبت به نشانههای بیماری سرطان کودک ایجاد شود. آگاهی هر چه بیشتر جامعه و متخصصان به علائم بیماری به تشخیص زودهنگام کمک خواهد کرد و تشخیص زودهنگام این بیماری نیز به درمان مؤثرتر، کم هزینه تر و کم دردتر منجر خواهد شد.
امروز با توجه به شیوع ویروس کرونا و همهگیری آن در جهان، دغدغه سلامتی و دسترسی به امکانات درمانی بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته است و سازمانهای سلامت محور نیز با توجه به شرایط جدید حاکم بر نوع ارتباطات و تغییر شرایط زندگی افراد همچنان برای رفع نیازهای ذیربطان خود و یکسان سازی خدماتشان تلاش میکنند. امسال انجمنهای SIOP و CCI با شعار منتخب «این ماه تو هم طلایی شو» و با اشاره به رنگ طلایی که نماد آگاهیرسانی سرطان اطفال است، از همگان دعوت کردهاند تا در مسیر مبارزه کودکان با این بیماری همراهشان شوند.
مؤسسه خیریه محک نیز به عنوان یک سازمان مردمنهاد که حمایت از کودکان مبتلا به سرطان و خانوادههایشان را مأموریت خود قرار داده است، در بیانیه مأموریت خود تأکید دارد که از طریق گسترش همکاری با مؤسسات تحقیقاتی و درمانی ملی و بین المللی فعال در زمینه سرطان به کاهش نرخ ابتلا به سرطان در کودکان و روشهای مؤثر در درمان دست یابد. در همین راستا اقداماتی را در زمینه آگاهیرسانی به جامعه انجام میدهد و از همه ذیربطان خود میخواهد تا در مورد این بیماری هوشیارتر عمل کنند.
محک اکنون پس از ۳۰ سال فعالیت خود در زمینه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان و خانوادههایشان در سراسر ایران تلاش دارد تا خدمات خود به کودکانی که در بیمارستان های دولتی و دانشگاهی دارای بخش خون و آنکولوژی اطفال در هر شهری درمان میشوند را یکپارچه سازی کند تا همه کودکان مبتلا به سرطان از خدمات محک به طور یکسان بهرهمند شده و خانوادههای آنها با دغدغه کمتری، تنها به سلامت فرزندانشان فکر کنند. این اقدام خود میتواند مقدمهای برای گسترش آگاهی در جای جای کشور در خصوص سرطان اطفال باشد.
همچنین این سازمان تلاش دارد با گسترش همکاریهای خود با موسسات تحقیقاتی و درمانی بین المللی به بروزترین اطلاعات در زمینه درمان سرطان کودک دست یابد و با کمک به کاهش نرخ ابتلا به سرطان و تشخیص زودهنگام آن نقش خود را برای حمایت هر چه بیشتر از فرزندانش ایفا کند. در همین راستا امسال محک همچون گذشته به دعوت دو انجمن CCI و SIOP تلاش کرده است تا به بالابردن سطح آگاهیرسانی نسبت به این بیماری کمک کند. طلایی شدن برج میلاد، نماد شهری تهران، پایتخت ایران، همگام با ساختمانهای شاخصی از ۶ کشور دیگر جهان همچون کانادا، انگلیس، بلژیک و... در زمره اقدامات مشارکتی محک با کمپین آگاهیرسانی این دو انجمن بین المللی است.
در حال حاضر بیش از ۲۰ هزار کودک محک در سراسر کشور در حال گذراندن مراحل درمان خود هستند و روزانه به طور متوسط ۶ کودک به جمع فرزندان محک اضافه میشوند. محک آرزو دارد با همراهی نیکوکاران خود، سازمانها و متخصصان ملی و بین المللی هر روز تعداد بیشتری از این کودکان را به مقصد سلامتی برساند.»
انتهای پیام
نظرات