• سه‌شنبه / ۸ مهر ۱۳۹۹ / ۱۰:۲۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 99070805767
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خبرداد

شناسایی ۱۸۹ دانش آموز با نیاز ویژه در آذربایجان غربی طی سال جاری

شناسایی ۱۸۹ دانش آموز با نیاز ویژه در آذربایجان غربی طی سال جاری

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان غربی از شناسایی ۱۸۹ دانش آموز با نیاز ویژه در استان طی سال جاری خبرداد.  

عیسی محمدی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه امسال ۴۸هزار و ۱۴۱ نفر دانش آموز در استان دربدو ورود به مدرسه مورد سنجش قرار گرفته اند، افزود:  از این تعداد ۳۹۰۲ نفر ارجاع تخصصی هوش، ۵۴۷ نفر ارجاع تخصصی شنوایی، ۱۴۰۶ نفر ارجاع بینایی، ۵۱ نفر ارجاع تست حرکتی و ۱۰ نفر ارجاع اوتیسم صورت گرفت و در نهایت تمامی این فعالیتها منجر شد، ۱۸۹ دانش آموز با نیاز ویژه، ۴۳ دانش آموز تلفیقی و ۱۹۷۶ دانش آموز دیرآموز شناسایی شود.

وی با بیان سیاستها و نحوه فعالیتهای اموزش و پرورش استثنایی در دوران بیماری کرونا اظهار کرد: در شرایط غیرعادی کرونایی در ابتدا قطب بندی مدارس بین تمامی همکاران اداره  در این حوزه جهت جمع اوری اطلاعات صورت پذیرفت و در قدم بعدی به نظارت بر بهداشت مدارس و ضدعفونی محیط مدارس و برنامه ریزی برای فضای مجازی براساس تجربیات سال گذشته پرداخته شد.

وی افزود: کانال اطلاع رسانی اموزش و پرورش استثنایی در ۳کانال داخلی راه اندازی و طرح ستاد تا مدرسه نیز بطور مستمر اجرا می گردد وبراساس اطلاعات جمع آوری شده ۲۸۸۹محتوای آموزشی در کانال اموزش و پرورش استثنایی بارگذاری شده است که شامل ۱۵هزار و ۱۹۵ساعت آموزش بود.

محمدی گفت: فعالیت های سال ۹۹باشعار همه باهم برای ارتقای کیفیت فعالیت های اموزشی در قالب برنامه های اجرایی اغاز شد و در همین راستا اقداماتی چون ادامه کلاسهای خط بریل و زبان اشاره توسط اموزگاران چند مهارتی در راستای تخصصی و کیفی نمودن آموزش، پیگیری مصوبات شورای اموزش و پرورش استان و سفر ریاست جمهوری اسلامی درراستای توسعه مدارس استثنایی، راه اندازی و توسعه کلاسهای ضمیمه ای روستایی، گسترش دوره های پیش دبستانی در تمامی مدارس استثنایی، افزایش پوشش سنجش پیش دبستانی توسعه برنامه های فرهنگی، ورزشی و هنری و دوره های ضمن خدمت، راه اندازی مرکز مشاور خانواده های کودکان کودکان استثنایی، توجه خاص و ویژه بسته تحولی مشارکتی و جذب خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار به انجام رسیده اند.

این مقام مسئول بیان کرد: اداره استثنایی استان آذربایجان غربی علیرغم محدودیتهایی که دارد توانسته است در فعالیت های فرهنگی-ورزشی به موفقیت های چشمگیر در سطح کشوری دست یابد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خاطر نشان کرد: کسب رتبه قهرمائی کشوری در رشته بورشیا  برای ۴ سال متوالی از استان آذربایجان غربی بود و نایب قهرمان جهان نیز از دانش آموزان ارومیه ای می باشند.

وی افزود: استعدادیابی و آموزش نیروهای دوره دیده در تمامی گروه های معلولیتی نیز از فعالیتهای انجام یافته می باشد؛ جشنواره های علمی یادگیری و یاددهی بصورت مجازی در دست اقدام است و توجه خاص به بعد اخلاقی در مشارکتهای همکاران در فعالیت های همکاران در راستای سیاست های اخلاق مدارانه و نظارت تعاملی فی مابین ستاد و مدارس، برنامه ریزی در راستای تحقق برنامه های ده گانه از دیگر اقدامات انجام یافته می باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha