• چهارشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403041308877
  • خبرنگار : 50136

یک مسئول اعلام کرد

احداث ۲۵۷ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در آذربایجان غربی در دولت سیزدهم

احداث ۲۵۷ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در آذربایجان غربی در دولت سیزدهم

ایسنا/آذربایجان غربی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: طی ۳۶ ماه خدمت دولت سیزدهم ۲۵۷ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در استان احداث شده است.

رسول عطایی، ۱۳ تیرماه در جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی با بیان اینکه در دولت سیزدهم اقدامات بسیار خوبی انجام شده است، افزود: ۳۰ کیلومتر راه در حوزه کریدور غرب کشور، ۹ کیلومتر راه در سه راهی حیدر آباد_نقده و ۲۴ کیلومتر در محور نقده_پیرانشهر _تمرچین احداث شده است. 

وی با اشاره به پروژه محور نقده_پیرانشهر و تمرچین گفت: از ۵۸ کیلومتر از محور مذکور عملیات اجرایی ۲۴.۸ کیلومتر به تمام رسیده،۲۰ کیلومتر در دو قطعه در حال اجرا است که نیازمند ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار است. 

عطایی تصریح کرد: محور ارومیه_نازلو_سرو با اعتبار ۱۵۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته به طول ۵۱ کیلومتر به اتمام رسیده است. 

سرپرست راه و شهرسازی استان اظهار کرد: طی ۳۶ ماه اخیر ۲۵۷ کیلومتر با اعتبار ۷۷۱۰۰ میلیارد ریال آسفالت ریزی در استان انجام شده است. 

وی با اشاره به تحویل ۴۹۲۲ واحد مسکن مهر طی ۳ سال گذشته در استان ‌افزود: طی این مدت فروش اقساطی ۷۰۱۸ واحد مسکن مهر انجام شده است.

عطایی از اخذ ۷۶۵۱ سند تک برگی و تبدیل به اسناد دفترچه ای به تک برگی در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: تحصیل ۸۱۳۹ هکتار اراضی ملی و موات داخل حریم، ۲۵۱۹۱ هکتار اراضی تحویل و تحول شده با منابع طبیعی، ۳۷۸۶ شناسایی اراضی، واگذاری ۵۴۸ خانوار اراضی مسکونی برای خانواده های شهدا و...، عملکرد معاونت املاک و حقوقی استان است. 

وی با اشاره به عملکرد معاونت مسکن و ساختمان از صدور  ۷۴ هزار و ۳۹۹ واحد مسکونی پروانه ساختمانی در استان خبر داد و گفت: در محور طرح‌های حمایتی مسکن عملیات اجرایی ۴۸۷۵۱ واحد آغاز شده و ۸۵۳۶ واحد به اتمام رسیده است. 

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان با اشاره به پروژه های محرومیت زدایی در محلات بازآفزینی شهری در ارومیه افزود:تامین زمین، تفکیک و تعیین و تغییر کاربری، مرکز اورژانس اجتماعی، جامع سلامت، خانه مهارت، سالن ورزشی، مدرسه، پارک و فضای سبز در محلات بادکی، جلوچاپان، کشتارگاه ارومیه انجام شده است. 

وی گفت: قیر رایگان ۱۱۴۸۶ تن به مبلغ ۶۸۴ میلیارد ریال هم جهت بهسازی معابر شهری محلات هدف و سایت‌های مسکن مهر در اختیار شهرداری ها قرار گرفته است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha