• دوشنبه / ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ / ۰۸:۱۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99062417809
  • منبع : نمایندگی همدان

کارشناس امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا خبر داد

ثبت‌نام ۳۱۰ نفر در جشنواره قرآنی «هدهد» در همدان

ثبت‌نام ۳۱۰ نفر در جشنواره قرآنی «هدهد» در همدان

ایسنا/همدان کارشناس امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان از شرکت ۳۱۰ نفر از اساتید، کارکنان و دانشجویان این دانشگاه در بیست‌ و پنجمین جشنواره قرآنی «هدهد» در همدان خبر داد.

حسین فرخی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: این جشنواره در بخش‌های آوایی، معارفی، پژوهشی، فناوری، ادبی، هنری، ویژه و تیمی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بخش آوایی شامل حفظ، قرائت، ترتیل، دعا و مناجات‌خوانی، آئین سخنوری و ترجمه است، ادامه داد: در بخش معارفی علاقمندان در حوزه‌های نهج‌البلاغه، صحیفه‌سجادیه، احادیث اهل‌بیت(ع)، سیره‌معصومین(ع)، احکام نماز، سبک زندگی و پرسمان معارفی با یکدیگر رقابت می کنند که تاکنون نیز بیشترین افراد شرکت‌کننده در جشنواره متقاضی این بخش بوده‌اند.

کارشناس امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا در رابطه با بخش پژوهشی این مسابقه توضیح داد: این قسمت مربوط به مقاله‌نویسی، بررسی و نقد کتاب، تألیف کتاب و تلخیص کتاب است.

وی با بیان اینکه تولید اپلیکیشن، کانال‌های مجازی قرآنی و نرم‌افزارهای قرآنی از محورهای بخش فناوری هستند، ادامه داد: در قسمت ادبی نیز علاقمندان در بخش شعر نو، شعر کلاسیک، داستان‌نویسی، نمایشنامه‌نویسی و فیلمنامه نویسی با یکدیگر رقابت می کنند.

فرخی در رابطه با بخش هنری هم تبیین کرد: محورهای این بخش شامل خوشنویسی، نقاشی، عکاسی، تذهیب، فیلم‌کوتاه، طراحی پوستر، پی‌نما، تیزر، معرق، منبت و تابلوفرش است.

وی با بیان اینکه بخش ویژه این مسابقه با موضوع سردار حاج قاسم سلیمانی است که در قسمت‌های شعر، داستان، تیزر، اپلیکیشن و مقاله برگزار می شود، مطرح کرد: بخش تیمی این جشنواره نیز در قالب مناظره، تواشیح و نمایش برگزار می‌شود.

وی در رابطه با نحوه برگزاری مسابقات اعلام کرد: مسابقات بخش آوایی این جشنواره ۵ تا ۱۰ مهرماه و بخش معارفی نیز در ۲۲ مهرماه برگزار خواهد شد اما در رابطه با نحوه برگزاری این آزمون ها هنوز اطلاع دقیقی در دسترس نیست و با توجه به شرایط موجود در کشور ما تابع تصمیمات ستاد استانی مقابله با کروناویروس نسبت به برگزاری حضوری یا مجازی مسابقه هستیم.

کارشناس امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا در پایان خاطرنشان کرد: مهلت ثبت‌نام در مسابقه تا پایان شهریورماه تمدید شده، علاقمندان می توانند برای ثبت نام به سایت www.quran.behdasht.gov.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha