• شنبه / ۱۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403071410856
  • خبرنگار : 50037

اندر احوالات پیر پروژه آموزشی اسدآباد

اندر احوالات پیر پروژه آموزشی اسدآباد

ایسنا/همدان پروژه نیمه‌کاره کانون فرهنگی تربیتی «شهید طائفی» اسدآباد یکی از جمله پیر پروژه‌های نیمه‌کاره شهرستان بوده که در سال ۱۳۸۰ کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

این پروژه نیمه‌کاره ۲۳ ساله از سال ۸۰ تا ۹۸ به دلایل مشکلات اعتباری راکد و متوقف بوده و در سال ۹۸ با تخصیص اعتبار مجدد فعال می‌شود که مجدد به علت کمبود اعتبارات این طرح به صورت نیمه‌کاره و بلاتکلیف باقی می‌ماند.

بار دیگر این طرح آموزشی و فرهنگی مهم با اعتبارات مناسب اختصاص داده شده از محل سفر ریاست جمهوری فعال و تا پیشرفت فیزیکی ۸۵ تا ۹۰ درصد پیش‌می‌رود به‌طوری که در تیرماه سال گذشته مسئولین وقت شهرستان نوید افتتاح این طرح آموزشی را پس از سالها انتظار تا پایان سال ۱۴۰۲ به اسدآبادی‌ها دادند، اما با وجود گذشت بیش از شش ماه از این وعده نافرجام هنوز هیچ خبری از افتتاح این پروژه آموزشی به عنوان یکی از مطالبات مهم قشر فرهنگیان و دانش‌آموزان این شهرستان نیست.

نوسازی مدارس، موجب طولانی شدن روند پروژه‌های نیمه‌کاره آموزشی اسدآباد شده است

رئیس آموزش‌و پرورش اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به پروژه نیمه تکمیل ۲۳ ساله کانون فرهنگی تربیتی شهید طائفی اسدآباد، اظهار کرد: این پروژه آموزشی و فرهنگی در حال حاضر دارای ۸۵ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی بوده و برای اتمام و تکمیل به اعتباری افزون‌بر ۱۰ میلیارد تومان نیاز دارد و متاسفانه اعتبار آن موجود نیست و اگر هم اعتبار آن تامین شود متاسفانه اداره کل نوسازی مدارس استان کار را با کُندی و لاک پشتی پیش می‌برد.

وی قسمت جزئی از داخل ساختمان و محوطه‌سازی طرح را تنها موارد باقی مانده این پروژه برای تکمیل دانست و افزود: تا پایان سال‌جاری این پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید، ضمن اینکه قرار بود این پروژه در مهر ماه سال‌جاری به افتتاح و بهره‌برداری برسد اما با کوتاهی نوسازی مدارس متاسفانه این وعده و این برنامه در مهرماه محقق نشد.

محمدی شمیم با بیان اینکه با بهره‌برداری از کانون فرهنگی تربیتی شهید طائفی تمامی فعالیت‌های پرورشی و تربیتی کانون‌های آموزش و پرورش شهرستان در این کانون مستقر می‌شوند، افزود: در حال حاضر نبود سالن اجتماعات و عدم وجود فضا و کلاس هوشمند برای فعالیت‌های تربیتی و نبود خانه معلم از جمله مشکلات آموزش و پرورش این شهرستان بوده که به‌طور قطع بهره‌برداری از پروژه ۲۳ ساله کانون فرهنگی تربیتی شهید طائفی این مشکلات ما را به نحو احسن مرتفع خواهد کرد.

وی یادآور شد: برنامه‌های تربیتی، فرهنگی، هنری و فوق برنامه از جمله برنامه‌هایی است که برای استفاده از این پروژه در حوزه آموزش و پرورش مدنظر بوده و یکی از مطالبات و ضروریات شهرستان به شمار می‌رود.

محمدی شمیم افزود: پروژه استخر فرهنگیان شهرستان نیز یکی از جمله پروژه‌های نیمه کاره آموزش و پرورش مربوط به سال ۹۲ بوده که در حال حاضر اعتبار آن برای تکمیل وجود دارد اما کوتاهی نوسازی مدارس استان موجب شده که این پروژه هم با گذشت ۱۱ سال هنوز تکمیل نشده باشد.

وی با بیان اینکه نوسازی مدارس استان همدان موجب طولانی شدن روند پروژه‌های نیمه‌کاره آموزشی این شهرستان شده است، گفت: اعتبار لازم وجود دارد اما نوسازی مدارس هزینه نمی‌کند و کار را در گیرودار و چرخه بروکراسی اداری قرار می‌دهد و در جریان مدیریتی خود بسیار ناهماهنگ عمل می‌کند.

محمدی شمیم بیان کرد: نوسازی مدارس استان با این روند کار، این شرایط و وضعیت را برای کل استان رقم زده‌اند و ما هم مانند سایر شهرستانها و حتی استان در رابطه با پروژه‌های آموزشی خود به دلیل طولانی شدن روند عملیات اجرایی آن متضرر شده‌ایم.

این فرد مسئول خاطر نشان کرد: در حال حاضر پروژه استخر فرهنگیان اسدآباد با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد دارای ۱۰ میلیارد تومان اعتبار بوده و ۱۰ میلیارد تومان نیز برای تکمیل ۱۰۰ درصدی خود نیاز دارد که به طور قطع با ۱۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده فعلی تا حد بسیاری این پروژه هم پیشرفت فیزیکی خواهد داشت و نمود پیشرفت فیزیکی آن را شهروندان خواهند دید اما متاسفانه نوسازی مدارس تعلل می‌کند.

وجود ۱۲ پروژه نیمه‌کاره باقی مانده از سال‌های گذشته دراسدآباد

 فرماندار اسدآباد هم از ۱۲ پروژه نیمه‌کاره باقی مانده از سال‌های گذشته در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: تکمیل این تعداد پروژه نیمه‌تمام باقی مانده از سالهای گذشته یکی از مطالبات عمومی مهم مردم شهرستان بوده که سعی خواهم کرد به عنوان فرماندار جدید شهرستان با پیگیری و تلاش شبانه‌روزی و همکاری همه دستگاه‌های دولتی سطح شهرستان این پروژه‌ها را به عنوان یکی از اولویت‌های مهم کاری خود به سرانجام برسانم

سلیمان نظری‌دوست یادآور شد: پروژه کانون فرهنگی تربیتی «شهید طائفی» هم یکی از جمله پروژه‌های نیمه تکمیل باقی مانده از سالهای گذشته بوده که از عمر این پروژه ۲۳ سال می‌گذرد و اتمام عملیات اجرایی آن بسیار طولانی شده است، ضمن اینکه بهره‌برداری از این طرح آموزشی برای آموزش و پرورش شهرستان یک نیاز مبرم است‌.

وی گفت: به‌طور قطع اتمام این پروژه را از نوسازی مدارس استان همدان پیگیری خواهیم کرد و به سرانجام رسیدن این طرح یکی از اولویت های بنده به عنوان فرماندار جدید اسدآباد است.

به گزارش ایسنا، نماینده مردم شهرستان اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در ۲۷ تیرماه امسال به خبرنگار ایسنا گفت: دو پروژه نیمه تکمیل ۲۳ ساله کانون فرهنگی تربیتی «شهید طائفی» و نیز مدرسه «شهرک سید احمد» مربوط به آموزش‌و پرورش از جمله پروژه‌هایی است که باید در سال‌جاری نهایی شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha