• چهارشنبه / ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۸:۱۰
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 99061914875
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

هم‌افزایی برای انتقال صنوف آلاینده از بیرجند

هم‌افزایی برای انتقال صنوف آلاینده از بیرجند

ایسنا/خراسان جنوبی رییس کل دادگستری خراسان جنوبی بر انتقال صنوف آلاینده از بیرجند و حل مسائل موجود با هم‌افزایی تمام دستگاه‌ها تاکید کرد.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی، امروز چهارشنبه ۱۹ شهریور در دومین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان در سال جاری اظهار کرد: با وجود صنوف آلاینده در شهر بیرجند چهره نازیبایی وجود دارد که این مساله باید با همکاری شهرداری، ادارات اوقاف و ثبت اسناد و املاک رفع شود.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه با توجه به چهره نازیبای برخی اصناف و اعتراضات مردمی، انتقال صنوف آلاینده از ضروریات مرکز استان است، تصریح کرد: بخشی از زمین‌ها که مربوط به وقفیات است را می‌توان از تبصره‌های استیجاری و اجازه از نماینده ولی فقیه استفاده کرد.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به ایجاد مزاحمت و سر و صدای صنوف در شهر، اظهار کرد: برای انتقال صنوف آلاینده باید به دنبال ابزار تشویقی باشیم.

حمیدی با تاکید بر استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها برای حل این موضوع، افزود: ساماندهی صنوف آلاینده به صورت صنف به صنف انجام شود، حتی پروانه رایگان صادر کنید تا تشویق شوند.

وی با بیان اینکه صنوف آلاینده تا پایان سال تعیین تکلیف شوند، اظهار کرد: ‌در مسائل کیفری بخصوص در کلاهبرداری که یک ملک به چند نفر فروخته می‌شود این قانون کارساز است و اگر به خوبی اجرا شود از خیلی آسیب‌های اجتماعی پیشگیری خواهد شد.

حمیدی با بیان اینکه بعد از تامین زیرساخت‌ها در صورت هرگونه مقاومت، مقامات قضایی وارد عمل خواهند شد، تصریح کرد: شاه بیت قانون نظارتی است که باید بر مشاوران املاک انجام شود که طبق این قانون مشاوران املاک حق خرید و فروش املاک را ندارند و تنها می‌توانند قراردادهای ابتدایی را ثبت کنند.

وی با بیان اینکه نظارت بر مشاوران املاک نیاز به ورود دادستانی و اداره اسناد و املاک دارد، اظهار کرد: امروز تامین مایحتاج عمومی از اولویت‌های کشور است که باید توجه داشته باشیم.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی تصریح کرد: طبق اسناد موجود خراسان جنوبی درگیر قاچاق ارزاق نیست اما باید پایش و نظارت شود تا با مشکلی مواجه نشویم.

محمدعلی جاوید، شهردار بیرجند نیز در این نشست گفت: زیرساخت‌ها برای واگذاری قطعات آماده است و کارهای زیرساختی انجام می‌شود اما واگذاری با مشکل مواجه است.

وی افزود: بخش قابل توجهی از زیرساخت‌های مربوط به صنوف آلاینده توسط شهرداری انجام شده چراکه صنوف آلاینده اولویت یک این شهر است.

جاوید افزود: پروانه‌های ساخت صنوف آلاینده تا ۵۰ درصد تخفیف خواهد داشت و امیدواریم با همکاری اوقاف مشکلات مربوط به واگذاری‌ها تعیین تکلیف شود.

وی یادآور شد: یک نوع بلاتکلیفی در سازمان ثبت اسناد و املاک و اوقاف در مورد زمین‌های مربوط به صنوف آلاینده وجود دارد و این در حالی است که بیشتر اصناف هزینه ‎های مربوطه را پرداخت کردند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha