• چهارشنبه / ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99061914581
  • خبرنگار : 71415

در واکنش به سخنان ترامپ؛

رئیس نیروی زمینی ارتش آمریکا: جنگ آخرین راه پیشنهادی سران ارتش است

رئیس نیروی زمینی ارتش آمریکا: جنگ آخرین راه پیشنهادی سران ارتش است

رئیس نیروی زمینی ارتش آمریکا به این ارزیابی جدیدا مطرح شده از سوی دونالد ترامپ مبنی بر اینکه رهبران ارشد ارتش این کشور مشتاق به جنگ به خاطر نفع رساندن به مقاطعه کاران نظامی هستند واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از یاهونیوز، جیمز مک کانویل، رئیس ستاد کل نیروی زمینی ارتش آمریکا دراظهاراتی با اشاره به افسران و مشاوران ارشد ارتش گفت: بسیاری از این رهبران پسران و دخترانی دارند که در ارتش خدمت می‌کنند.  بسیاری از این رهبران پسران و دخترانی دارند که به جنگ رفته‌اند و شاید همین الان هم در جنگ شرکت داشته باشند. من می توانم به مردم آمریکا این اطمینان را بدهم که رهبران ارشد تنها زمانی که برای امنیت ملی ما ضرورت داشته باشد و به عنوان آخرین راه توصیه به اعزام سربازانمان به جنگ خواهند کرد.

این ژنرال چهار ستاره ارتش آمریکا اشاره‌ای به رئیس‌جمهور نکرد اما این اظهاراتش را در جریان مصاحبه‌ای اینترنتی با پایگاه دیفنس وان در پاسخ به این سوال که آیا مقامهای ارشد ارتش مدیون مقاطعه کاران نظامی هستند، مطرح کرد؛ صحبتی که اخیرا از جانب دونالد ترامپ مطرح شد.

ترامپ روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: سربازان ارتش عاشق من هستند. اما مقامهای ارشد پنتاگون احتمالا عاشق من نیستند زیرا نمی‌خواهند کاری به جز جنگ راه انداختن انجام دهند تا همه آن شرکت‌های شگفت‌انگیز که بمبها و هواپیماها و هر چیز دیگری را می‌سازند، خوشحال بمانند.

مک کانویل ابتدا به هنگام مواجهه با سوالی در خصوص واکنشش به اظهارات ترامپ از پاسخ طفره رفته و گفت: من نمی‌خواهم واقعا درباره اظهارات رئیس جمهور یا هیچ یک از سیاستمداران اظهارنظر کنم. ما در یک محیط سیاسی زندگی می‌کنیم اما یک سازمان غیرسیاسی هستیم. من فکر می‌کنم که این حالت باید حفظ شود به ویژه که انتخابات در حال نزدیک شدن است.

اما هنگامی مصاحبه‌گر مجددا در این مورد سوالش را این بار بدون ذکر نام ترامپ تکرار کرد مک کانویل تلاش کرد این مفهوم را که افسران ارشد ارتش اهمیتی به جان سربازانشان نمی‌دهند را رد کند و پاسخ داد: ما این مساله را بسیار بسیار جدی می‌گیریم. من شدیدا نسبت به آن احساس تعهد دارم.

مک کانویل در خصوص مساله استفاده از نیروهای نظامی در داخل آمریکا هم واکنش نشان داده و تاکید کرد، باید از سربازان در حال خدمت به عنوان آخرین راه برای کمک به پلیس در مواجهه با ناآرامی‌های اجتماعی و در زمانی که این امر از قابلیت‌های مقام‌های محلی و گارد ملی فراتر رفته باشد، استفاده شود.

او گفت: وظیفه ارتش آمریکا حفاظت از ملت است نه پلیس ملت بودن. به همین خاطر ما افسران پلیس را داریم. به همین خاطر ما ماموران ضابط قانون را داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha