• چهارشنبه / ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ / ۰۹:۵۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 99061914174
  • خبرنگار : 50184

تشریح آخرین وضعیت روستای "شیخ‌صله" از زبان فرماندار

تشریح آخرین وضعیت روستای "شیخ‌صله" از زبان فرماندار

ایسنا/کرمانشاه فرماندار شهرستان ثلاث باباجانی بااشاره به افزایش تعداد موارد دارای علائم مسمومیت در روستای شیخ صله به 282 نفر، گفت: منتظر اعلام نظر مکتوب دانشگاه علوم پزشکی و آبفای استان در خصوص علت دقیق حادثه هستیم.

یدالله شکری در گفت وگو با ایسنا، در تشریح آخرین وضعیت حادثه مسمومیت تعدادی از اهالی روستای شیخ صله این شهرستان، اظهارکرد: از روز صبح روز شنبه( 17 شهریور) تا عصر دیروز(سه شنبه) جمعا 282 نفر از اهالی این روستا با  علائم مسمومیت به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.

وی تصریح کرد: از این تعداد 27 نفر به مراکز درمانی مرکز استان اعزام و در این مراکز بستری شده‌اند.

فرماندار ثلاث باباجانی اضافه کرد: همچنین 24 کودک نیز در میان این افراد هستند که در بیمارستان کودکان دکتر محمد کرمانشاهی کرمانشاه بستری شده‌اند که البته 9 نفر از آنها تاکنون مداوا و ترخیص شده‌اند.

وی اضافه کرد: البته در میان افرادی که با علائم مسمومیت به مراکز درمانی مراجعه کرده اند، مواردی نیز وجود دارد که به علت استرسی که به آنها وارد شده، احساس مسمومیت می‌کنند، اما در واقع مسموم نشده‌اند.

شکری در ادامه در پاسخ به اینکه علت دقیق این حادثه تاکنون مشخص شده یا نه، گفت: طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه علت این حادثه آلودگی آب است، اما هنوز نه از سوی مسئولین دانشگاه علوم پزشکی و نه آبفای استان بصورت مکتوب در این باره به ما چیزی اعلام نشده است.

وی تاکید کرد: البته دیروز دوبار جلسه شورای تامین شهرستان را برگزار کردیم و در آن از هر دو دستگاه خواستیم که بصورت مکتوب نظر کارشناسی  خود را سریعتر به ما اعلام کنند.

فرماندار ثلاث باباجانی یادآورشد: باتوجه به اینکه از تمامی بیماران بستری شده، نمونه خونی گرفته اند، منتظر نتیجه آزمایش این نمونه ها هستیم و از سوی دیگر از منبع تامین کننده آب شرب روستا و حتی آب لوله کشی منازلی که موارد مسمومیت داشته‌اند نیز نمونه گیری برای آزمایش انجام شده که منتظر اعلام نتیجه دقیق آن هستیم.

وی با بیان اینکه کارشناسان این احتمال را هم می‌دهند که چاه های فاضلاب اطراف باعث آلودگی آب داخل منبع ذخیره آب روستا شده باشد، گفت: در بالا دست منبع آب روستا، تعدادی خانه قدیمی وجود دارد که دارای چاه فاضلاب هستند و این احتمال را می‌دهیم که شاید فاضلاب این چاه ها باعث آلودگی آب منبع شده باشد.

شکری تاکید کرد: دیروز اقدام به لایروبی چشمه و منبع آب روستا کردیم و آب منبع را کاملا رهاسازی کردیم تا خالی شود، دوباره آن را آبگیری و کلرزنی کردیم و در نهایت از آن نمونه های جدیدی گرفتیم تا برای بررسی اینکه آیا فاضلاب به آن نشت کرده یا نه مورد آزمایش قرار گیرد.

وی اعلام کرد: مقرر شده ظرف امروز یا فردا(چهارشنبه یا پنجشنبه) نتیجه قطعی این آزمایشات بصورت کتبی به فرمانداری شهرستان اعلام شود.

فرماندار ثلاث باباجانی اضافه کرد: از دو روز گذشته هم از اهالی روستا خواسته‌ایم تا از مصرف آب لوله کشی پرهیز کنند و در این راستا چند تانکر  آبرسان را در روستا مستقر کرده ایم و بطری های آب معدنی را نیز در اختیار اهالی قرار داده‌ایم.

وی در پایان وضعیت روستای شیخ صله را  در شرایط فعلی آرام اعلام کرد.

روستای مرزی شیخ صله شهرستان ثلاث باباجانی استان کرمانشاه 570 خانوار با 2500 نفر جمعیت  دارد.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha