• دوشنبه / ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99061007064
  • منبع : جهاد دانشگاهی واحد اصفهان

آغاز ثبت‌نام متقاضیان کسب و کارهای خانگی در اصفهان

آغاز ثبت‌نام متقاضیان کسب و کارهای خانگی در اصفهان

ایسنا/اصفهان مدیر سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی اصفهان از آغاز ثبت‌نام متقاضیان مشاغل خانگی در "طرح ملی توسعه مشاغل خانگی" در اصفهان همزمان با هفته دولت خبر داد.

هومن سراج ضمن اعلام این خبر، گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصمیم دارد با همکاری جهاد انشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه ای، این طرح را در ۳۱ استان کشور و به منظور کمک و رونق اقتصاد خانوار، تحقق شعار سال و توسعه جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد کشور تعمیم دهد.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان نیز این موضوع بر عهده جهاد دانشگاهی واحد اصفهان است و علاقه‌مندان باید در زمان مقرر در سامانه  inhb.ir اقدام به ثبت نام کنند، اظهار کرد: ثبت‌ نام از روز پنج‌شنبه ۶ شهریور آغاز شده و به مدت یک ‌ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا و به گفته سراج، شرایط متقاضیان ثبت نام در طرح حداقل سن ۱۸ سال، بومی استان محل ثبت نام، عدم اشتغال تمام وقت و نداشتن بیمه کارفرمایی است.

مدیر سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی اصفهان افزود: هدف از اجرای این الگو تعامل با دستگاه͏ های اجرایی و بخش خصوصی دخیل در اجرای طرح و ارائه خدمات آموزش و مشاوره حضوری و غیرحضوری به متقاضیان مشاغل خانگی برای اتصال به بازار و ایجاد زیرساخت͏ های بازاریابی و فروش محصولات مشاغل خانگی و ایجاد امکان و تسهیل نظارت وزارت بر فرآیند اجرای از طریق نرم͏ افزار کنترل پروژه و بازدیدهای میدانی است.

وی با بیان اینکه این طرح در سه مرحله شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی در استان، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار طراحی شده است، تاکید کرد: این طرح سعی در ایجاد اشتغال و پایدارسازی مشاغل موجود برای حدود ۵۴ هزار نفر در ۳۱ استان کشور دارد و امیدواریم با پیاده‌سازی موفق این طرح در استان که نیازمند همراهی، همکاری و هم‌اندیشی بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی است، شاهد نهادینه شدن سهم مشاغل خانگی در اقتصاد کشور به‌ویژه در سال "جهش تولید" باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha