• چهارشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۲۳:۲۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403071814796
  • خبرنگار : 50653

جشنواره فیلم کودک و نوجوان؛

«بامبولک»؛ فیلمی برای کودک

«بامبولک»؛ فیلمی برای کودک

ایسنا/اصفهان «غم سینمای کودک با سینمای بزرگسال متفاوت است. آن غم در سینمای کودک باید همراه با شادی و شوق باشد.»

این را آرش معیریان، کارگردان فیلم‌ «بامبولک» می‌گوید که نشست پرسش و پاسخ دربارۀ این فیلم در پنجمین روز اکران فیلم‌های سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان با حضور خبرنگاران نوجوان برگزار شد. فیلمی که قهرمانِ آن تلاش می‌کند تا آرزوی دختری را برآورده کند که می‌خواهد خواهر یا برادر داشته باشد، اما پدر و مادر آن مخالف‌ هستند.

نشست رسانه‌ای فیلم «بامبولک» به کارگردانی «آرش معیریان» چهارشنبه (۱۸مهرماه) با حضور بازیگر و کارگردان این اثر و همچنین با حضور دختران نوجوان خبرنگار در پردیس سینمای ساحل برگزار و از همان ابتدا با پرسش خبرنگاران آغاز شد. یکی از خبرنگاران نوجوان جشنواره پرسش خود را چنین مطرح کرد: «فیلم شما با موزیکال بودن خود جنبه سرگرمی را پوشش داده بود و توانسته بدون شعار، آموزنده باشد. طرح و برنامه برای پرداختن به این موضوع چه عاملی بوده است؟»

کارگردان فیلم «بامبولک» در پاسخ به این خبرنگار گفت: نسل امروز، بسیار باهوش، خلاق، با انگیزه و با اعتقاد هستند و معتقدم نسل گذشته در مقایسه با نسل امروز از هرنظر متفاوت است؛ پس نباید خودتان را دست‌کم بگیرید، چراکه نگاه و دقت شما از تمام بزرگ‌ترها بهتر است. باید گفت فیلم‌ساختن برای نسل امروز سخت است و باید نهایت دقت را در فیلم‌ها درنظر داشت. فیلم «بامبولک» سخت‌ترین فیلمی بود که در طول سال‌ها ساختم چراکه می‌دانستم شما بسیار دقیق هستید و به آسانی می‌توانید فیلم را محکوم کنید.

معیریان با بیان اینکه وقتی برای ژانر کودک و نوجوان فیلمی ساخته می‌شود باید به ریتم توجه کرد، ادامه داد: برنامه ما از ابتدا این بود که زمان فیلم بیشتر نشود تا شما بتوانید با حوصله برای فیلم وقت بگذارید و آن را دقیق نگاه کنید؛ پس  این ریتم با سرعت و هوش شما همسو می‌شود چراکه این فیلمِ ۷۵دقیقه‌ای هزار و ۲۰۰ پلان بوده است. چیدمان، تنظیم و طراحی ترانه‌ها با یک انچام مهندسی اتفاق افتاده و زمان بندی کردیم تا تعادل داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه فیلم «بامبولک» درباره کودک و برای کودک است، تصریح کرد: در فیلم کودک باید شادی و لحظات عاطفی غمناک وجود داشته باشد. غم سینمای کودک با سینمای بزرگسال متفاوت است. در سینمای کودک آن غم باید همراه با شادی و شوق باشد.

سپس یکی دیگر از دیگر خبرنگاران پرسش خود را خطاب به شهره سلطانی، بازیگر این فیلم چنین مطرح کرد: «خانم سلطانی بسیاری از کارهای شما برای بزرگسال است، چه اتفاقی افتاد که تصمیم گرفتید در فیلم کودک بازی کنید؟ بازی کردن برای کودکان چه تفاوتی با بزرگسال دارد؟»

شهره سلطانی، بازیگر تئاتر و سینمای ایران در پاسخ به پرسش این خبرنگار نوجوان، اظهار کرد: من بچه‌ها را بسیار دوست دارم چراکه بازیگری را با تئاتر کودک شروع کردم و از همان‌جا با حرفه بازیگری آشنا شدم. کارهای بسیاری در حوزۀ کودک داشتم منتهی به شکل حرفه انتخاب نمی‌کنم. در واقع فیلم‌نامه‌ای را انتخاب خواهم کرد که با معیارهای شخصی من سازگاری داشته باشد.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha