• سه‌شنبه / ۴ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99060403544
  • خبرنگار : 50167

​پدر شهیدان نجف‌لو به لقاءالله پیوست

​پدر شهیدان نجف‌لو به لقاءالله پیوست

ایسنا/زنجان پدر شهیدان ذبیح‌الله و عبادالله نجفلو از شهدای زنجان پس از گذشت سال‌ها تحمل درد و رنج دوری از فرزندان، به لقاءالله پیوست.

مرحوم حاج نصرت الله نجف‌لو پدر شهیدان والامقام ذبیح‌الله و عبادالله نجف‌لو به علت بیماری و کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست و پس از تشییع در بهشت زهرا (س) زنجان به خاک سپرده شد.

گفتنی است، عبادالله نجف‌لو فرزند نصرت الله در سال ۱۳۴۱ در روستای بالارود زنجان دیده به جهان گشود و سال‌های شیرین و خاطره‌انگیز کودکی را در کنار خانواده سپری کرد و با فرا رسیدن زمان ورود به مدرسه شروع به تحصیل کرد و توانست مقطع ابتدایی را با موفقیت پشت سر گذاشت. خانواده نجف‌لو پس از مدتی به زنجان نقل مکان کردند و عبادالله به‌عنوان شاگرد در یک مغازه خیاطی مشغول به کار شد.

این شهید والامقام در کنار کسب و کار، در مسجد پنج تن آل عبا فعالیت فرهنگی داشت و در سال ۱۳۵۸ از طریق یگان اعزامی سپاه پاسداران وارد مناطق غربی کشور شد تا فرمان رهبر کبیر انقلاب را مبنی بر این‌که (کار قائله کردستان را یکسره کنید) اجابت کرده و با نیروهای ضدانقلابی مبارزه کند و در کنار دیگر رزمندگان و پاسداران پایه‌های انقلاب نوپای اسلامی را محکم کند. عبادالله به ‌عنوان پاسدار مشغول به خدمت شد و سرانجام پس از رشادت‌ها و مجاهدت‌های بسیار در بیست و نهمین روز از آبان‌ماه ۱۳۵۹ در منطقه سومار شهد گوارای وصال را نوشیده و به درجه رفیع شهادت نائل شد. پیکر پاک این شهید راه ایثار و فداکار مفقود شد و تاکنون تفحص نشده است.

قابل ذکر است، ذبیح‌الله نجف‌لو در دوم شهریور ۱۳۴۷ در روستای باری زنجان دیده به جهان گشود، او سال‌های خاطره انگیز کودکی را در کنار خانواده سپری کرد و با فرا رسیدن زمان ورود به مدرسه شروع به تحصیل کرد و تحصیلات ابتدایی را در مدرسه روستا گذراند و وارد مدرسه راهنمایی انوری شد و تحصیلات متوسطه خود را در دبیرستان منتظری به پایان رساند و مدرک دیپلم را اخذ کرد و در فعالیت‌های مذهبی مسجد پنج تن آل عبا حضور داشت و به فعالیت‌های ورزشی در رشته کاراته علاقه‌مند بود. سه سال از آغاز جنگ تحمیلی گذشت و ذبیح‌الله ۲۵ ساله بود که تصمیم گرفت ندای رهبر فرزانه‌اش را لبیک گفته و با حضور در جبهه‌های جنگ، دین خود را به اسلام و انقلاب نوپای اسلامی ادا کند.

این شهید والامقام از طریق یگان بسیج سپاه پاسداران وارد مناطق عملیاتی و به عنوان بیسیم‌چی مشغول خدمت بود شد و سرانجام پس از رشادت‌ها و دلاوری‌های بسیار در میدان نبرد در هفتم اسفند ماه سال ۱۳۶۲ در منطقه جزیره مجنون عملیات خیبر شهد گوارای وصال را نوشید و به درجه رفیع شهادت نائل آمد. ۱۴ سال پیکر مطهرش مفقود بود تا اینکه در سال ۱۳۷۶ تفحص شده و به آغوش خانواده بازگشت و در مزار پایین شهدای زنجان به خاک سپرده شد تا در جوار همرزمان شهیدش عند ربهم یرزقون گردد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha