• شنبه / ۱ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۷:۱۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99060100846
  • منبع : نمایندگی سمنان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان عنوان کرد:

فرونشست دشت‌ها و تخلیه آبخوان‌های سمنان پیامد بهره‌برداری بی‌رویه از منابع طبیعی

فرونشست دشت‌ها و تخلیه آبخوان‌های سمنان پیامد بهره‌برداری بی‌رویه از منابع طبیعی

ایسنا/سمنان رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان از تخلیه آبخوان‌ها و فرونشست دشت‌ها به عنوان پیامدهای ناشی از بهره‌برداری نادرست و بی‌رویه از منابع آبی و منابع طبیعی دانست.

نادر مالکی در بازدید از پروژه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی اظهار کرد: یکی از اولویت های اصلی استان سمنان که استاندار سمنان نیز بر آن تاکید ویژه دارد، مدیریت منابع آبی و اجرای طرح‌های آبخیزداری است .

دبیر شورای برنامه‌ریزی استان ادامه داد: اجرای پروژه آبخیزداری و آبخوانداری در راستای توسعه پایدار و حفاظت از منابع آبی و حیات وحش، الزامی است.

وی عنوان کرد : امسال از محل منابع استانداری سمنان با توافق استاندار و رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور اعتبار بیشتری برای اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری اختصاص یافته است که در اجرای این طرح‌ها مردم هم در ساخت و نگهداری از سازه‌ها مشارکت می‌کنند.

نادر مالکی با اشاره به اینکه ساخت و تکمیل پروژه‌های آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در شهرستان میامی در دستور کار قرار دارد، افزود : این عملیات در قالب احداث بندهای سنگ و ملاتی ، بند خاکی، عملیات بیولوژیکی بذرکاری، کپه کاری، کاشت گیاهان دارویی، جنگل کاری و حفاظت و قرق انجام شده است.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های آبخیزداری در کنترل سیلاب و تغذیه ذخیره آب‌های زیرزمینی توجه به اقشار مردم ساکن حوزه‌های آبخیز و رضایتمندی آن‌ها در این بخش، تاکید کرد: جذب اعتبارات در سال‌های آتی از محل صندوق توسعه ملی برای فعالیت‌های آبخیزداری جزء اهداف و سیاست‌های مهم استانی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان خاطرنشان کرد: بهره برداری نادرست از این منابع طبیعی که منجر به تخلیه آبخوان‌ها و فرونشست دشت‌ها شده در صورت عدم مدیریت می‌تواند امنیت غذایی و حیات اقتصادی و اجتماعی مردم را متاثر و توازن عرصه‌های طبیعی و تعادل اکولوژیک و هیدرولوژیک حوضه‌های آبخیز را با چالش جدی مواجه سازد.

مالکی تصریح کرد: اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری ضمن مدیریت سیلاب‌ها، منابع زیر زمینی، قنات‌ها و چشمه‌ها را نیز تقویت می‌کند .

مالکی در پایان این بازدید از روند اجرای پروژه ها ابراز رضایت کرد و افزود: منابع طبیعی تنها به نسل حاضر تعلق ندارد بلکه  امانتی است در دست ما تا آن را به آیندگان بسپاریم .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha