• سه‌شنبه / ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ / ۲۳:۰۵
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 99052821313

نمایشگاه عطر تربت در قم برپا می شود

نمایشگاه عطر تربت در قم برپا می شود

ایسنا/قم مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم با اشاره به برنامه‌های شهرداری در ایام محرم گفت: نمایشگاه عطر تربت که دستاوردهای هیئت‌های مذهبی و نیازمندی‌های هیئت‌ها است هفته آینده افتتاح می‌شود.

ابوالقاسم مقیمی، مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی قم امروز در خصوص نحوه‌ برگزاری مراسم عزاداری محرم امسال با وجود ویروس کرونا عنوان کرد: در این شرایط نیاز است که با برنامه‌های انگیزشی و جدید وارد این ایام شویم.
وی افزود: برای مثال آیین سیاه‌پوشی که آیینی بسیار قدیمی و سنتی‌ست با رعایت تمام پروتکل‌های ‌بهداشتی می‌تواند اجراشود.یا سنت حسنه مقتل خوانی که تلاش داریم با برگزاری دوره‌های آموزشی و قرار دادن فایل های الکترونیکی آن در فضای مجازی افرادی را که علاقمند به مقتل خوانی در روضه‌ها و سوگواری خانوادگی هستند، از دوره‌ها بهره کافی ببرند.
مقیمی تصریح کرد: همچنین در این ایام مسابقه سوگواری حسینی نیز برگزار می‌شود. بدین صورت که عاشقان حسینی می‌توانند فیلم‌ یا عکس از مراسمات عزاداری تهیه کنند و با ارسال آثارخود جوایزی به آنها اهدا شود.
وی اظهارکرد: کمک‌های فنی و تجهیزاتی بسیاری در اختیار هیئات مذهبی مختلف برای اقامه عزای سیدالشهدا قرار داده‌ایم. همچنین سازمان،خدماتی را برای کانون‌ها و مساجد و حسینیه‌های مختلف در زمینه بازسازی پشت‌بام‌ها و سرویس‌های بهداشتی و به سازی این ابنیه ارائه داده است تا مجالس عزاداری به بهترین نحو اجرا شود.
مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قم بیان کرد: اقدامات فرهنگی دیگر در زمینه بزرگداشت ایام سوگواری امام حسین(ع) نیز مد نظر قرار گرفته است که از جمله آنها می توان به اهدا پرچم به روضه‌های خانوادگی و گروه‌های جهای برای سیاه‌پوشانی فضای شهری،نمایشگاه عکس از مراسمات سالهای گذشته در سطح شهر،تبلیغات شهری با موضوع کرونا و لزوم حفظ سلامتی در این ایام،برگزاری مراسم عزاداری سیار در مناطقی که به واسطه محدودیت فضا امکان برگزاری مراسم نیست و در آخر تولید پادکست‌های صوتی با موضوعیت سوگ حسینی و انتشار آن‌ها در فضای مجازی و پخش آنها از بلندگوهای سطح شهری اشاره کرد.
مقیمی تصریح کرد: چهارشنبه،29 مردادماه افتتاحیه دومین دوره نمایشگاه عطر تربت برگزار خواهد شد. در این نمایشگاه ضمن برگزاری دوره‌های آموزشی، شهروندان عزیز می‌توانند ملزومات مربوط به این ایام مانند پیراهن مشکی و پرچم ازین قبیل ما یحتاج را از این مکان تهیه کنند. همچنین هیئات مختلف مذهبی می‌توانند اقلام مورد نیاز خود را از این نمایشگاه چه برای اطعام و چه برای سیاه‌پوشی با قیمت مناسب‌تر تهیه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha