• سه‌شنبه / ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۹
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 99052115479
  • خبرنگار : 71368

بررسی اعتراض هیات تطبیق به مصوبه بلیت الکترونیک

بررسی اعتراض هیات تطبیق به مصوبه بلیت الکترونیک

اعضای شورای شهر تهران مصوبه خود در خصوص نظام یکپارچه بلیت الکترونیک را به دلیل اعتراض هیات تطبیق اصلاح کردند.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران صبح امروز بررسی اعتراض هیأت تطبیق فرمانداری تهران به مصوبه اصلاحیه نظام یکپارچه بلیت الکترونیک حمل و نقل عمومی را روی میز بررسی قرار دادند که محمد علیخانی به عنوان رئیس کمیسیون حمل و نقل شورا گفت: هیات تطبیق فرمانداری تهران تبصره 12 این مصوبه را مغایر با ماده 80 قانون شوراها دانست و خواستار اصلاح آن شد.

وی با بیان اینکه تبصره 12 در مورد مبالغ تخفیف اعمال شده بود، تصریح کرد: صبح امروز با معاونت حمل و نقل مشورت کردیم و به این جمع بندی رسیدیم که اگر به قوانین فرادست همچون قانون ایثارگران و قانون حمایت از معلولان استناد کنیم مشکل حل می شود. چرا که در این قوانین استفاده معلولان، جانبازان و ... از حمل و نقل رایگان درون شهری تاکید شده و بر اساس قانون اعتبارات مورد نیاز نیز باید از سوی نهادهای مربوطه تامین شود که پیشنهاد دادیم از آنجایی که تامین اعتبار بر عهده دستگاه های دولتی است، شهرداری این تخفیف را لحاظ کرده و به حساب بدهکاری دستگاه ها منظور کند.

به گزارش ایسنا، ابراهیم امینی رئیس کمیسیون حقوقی در مخالفت با این پیشنهاد گفت: هیات تطبیق باید به صراحت عنوان کند که این تبصره با کدام قانون مغایرت دارد. نه اینکه به صورت کلی بگوید که با ماده 80 قانون شهرداری ها در تضاد است. در حالیکه ماده 80، 34 بند دارد و به صورت مشخص نگفته است که این تبصره 12 در مغایرت با چه ماده واحده ای است که بر همین اساس پیشنهاد می کنم شورای شهر به مصوبه خود اصرار کند.

محسن هاشمی نیز در واکنش گفت: پیشنهاد می شود بند تغییر که از سوی کمیسیون حمل و نقل ارائه شده قبول کنیم تا این مصوبه در پروسه شورای حل اختلاف نماند.

به گزارش ایسنا، نهایتا اعضای شورای شهر تهران به پیشنهاد کمیسیون حمل و نقل مبنی بر تغییر در متن مصوبه رأی مثبت دادند.

همچنین اعضای شورای شهر در ادامه، لایحه پیشنهادی از سوی شهرداری تهران در خصوص معرفی هشت نفر از کارکنان رسمی شهرداری تهران برای انتصاب به عنوان قائم مقام ذیحساب را مورد بررسی قرار دادند که مظاهریان معاون برنامه ریزی شهرداری تهران گفت: در جلسه قبل اعضای شورا به صلاحیت تعدادی از ذیحسابان رأی مثبت دادند اما تعدادی از این افراد انصراف داده و برخی دیگر رأی نیاوردند که حالا ما در قالب یک لایحه یک فوریتی اسامی جدید را به شورای شهر ارائه می کنیم که در صورت موافقت بررسی های بیشتر انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، نهایتا اعضای شورای شهر تهران به این یک فوریت نیز رأی مثبت دادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha