• یکشنبه / ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 99051208392
  • منبع : سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خبر داد

جذب 100 درصدی اعتبارات پژوهشی آذربایجان شرقی

جذب 100 درصدی اعتبارات پژوهشی آذربایجان شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی از جذب 100 درصدی اعتبارات یک میلیارد و 120 میلیون تومانی پژوهشی استان در سال 1399 خبر داد.

پرویز محمدزاده در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان به ارائه گزارش عملکرد اعتبارات پژوهش سال 98 پرداخت و اظهار کرد: در این راستا، ابتدا طی نیازسنجی از دستگاه‌ها، 101 طرح را احصا کرده و سپس 17 محور اولویت‌دار تعیین و در نهایت 10 طرح تصویب نهایی و اطلاعات آن‌ها در سامانه سمات ثبت شد.

وی به تشریح اولویت‌های پژوهشی سال 99 استان نیز پرداخت و گفت: اعتبارات استان از محل یک درصد پژوهشی یک میلیارد و 120 میلیون تومان بود که 29 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته و 100 درصد این اعتبارات جذب شده است.

وی ضمن تشریح فرایند انتخاب اولویت‌های پژوهشی استان در سال‌جار، بیان کرد: در سال 99 بر اساس شیوه نامه ابلاغی 86 طرح ارسال شد؛ هفت طرح نیز از سال قبل مانده بود که در نهایت چهار محور اولویت‌دار استان تعیین و نسخه اولیه احصا شده و در کارگروه ارائه شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، محمدزاده محورهای اولویت‌دار استان را «ارتقای توان تولید، سرمایه گذاری و اشتغال و اقتصاد دانش‌بنیان»، «حوزه فنآوری و هوشمندسازی»، «چالش‌ها و پیآمدهای ناشی از کرونا» و «حفظ محیط زیست» اعلام کرد.

وی در ادامه به تایید سه عنوان از هفت طرح سال قبل برای فراخوان اولویت پژوهشی استان پس از تصویب شورای برنامه ریزی اشاره کرد و افزود: تهیه و تدوین اطلس سرمایه‌گذاری استان، تدوین استراتژی و برنامه عملیاتیِ بازاریابی، تبلیغات و آموزش گردشگری استان در حوزه سلامت، اکوتوریسم و غذایی و تحلیل عواقب عدم رعایت حریم گسل‌های مهم در ساخت و ساز و تعیین مناطق پرخطر و مستعد لغزشی عناوین این سه طرح تایید شده هستند.

وی بر لزوم تصویب سه عنوان پژوهشی تایید شده سال 1398، جهت دادن فراخوان سه به‌عنوان بخشی از اولویت پژوهشی استان در سال 1399، تصویب محورهای اولویت‌دار چهارگانه استان (مصوب کارگروه آپفن) برای ارزیابی عناوین پژوهشی ارسال شده توسط دستگاه‌های اجرایی و تفویض اختیار به کاگروه آپفن استان به منظور تسریع در فرایند بررسی، انتخاب و تصویب نهایی اولویت‌های پژوهشی استان تاکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha