• سه‌شنبه / ۷ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۷:۱۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99050705325
  • خبرنگار : 50382

سرپرست میراث فرهنگی لامرد خبر داد

تدوین طرح مطالعاتی موزه لامرد/ ثبت ۳ اثر جدید تاریخی

تدوین طرح مطالعاتی موزه لامرد/ ثبت ۳ اثر جدید تاریخی

ایسنا/فارس سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لامرد از تلاش برای تهیه طرح مطالعاتی احداث موزه باستان شناسی و مردم شناسی و ثبت سه اثر تاریخی لامرد خبر داد.

حسین رئیسی سه‌شنبه ۷ مرداد در جمع خبرنگاران گفت: طرح جامع مطالعاتی احداث موزه باستان‌شناسی و مردم‌شناسی شهرستان لامرد در دست تهیه است که پس از تدوین طرح و نقشه‌های جامع با حمایت متخصصان و ناظران اداره کل میراث فرهنگی استان مورد بازنگری قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه طرح مورد نظر برمبنای معماری سنتی لامرد، تهیه خواهد شد، از جانمایی مناسب و امن برای استقرار موزه در مرکز شهر لامرد خبر داد.

رئیسی با تاکید براینکه نهایی شدن طرح احداث موزه، با نظر متخصصان و ناظران میراث فرهنگی فارس انجام خواهد شد، گفت: عملیاتی شدن این طرح مشارکت شهرداری، واحدهای صنعتی و خیراندیشان را طلب می‌کند.

ثبت سه اثر تاریخی در لامرد

رئیسی همچنین از ثبت سه اثر تاریخی در لامرد خبر داد و گفت: آب انبار زبکو (خوزکو) روستای خشت مربوط به قرون متاخر اسلامی، تل قلعه ترمان مربوط به قرون اولیه تا متاخر اسلامی واقع در مرکز روستای ترمان و تل جوانبویه واقع در اراضی روستای سید هاشمی علامرودشت مربوط به قرون متاخر اسلامی، بناهای تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی است.

 اجرای ۲ طرح گردشگری

سرپرست میراث فرهنگی لامرد در ادامه از اجرای ۲ طرح گردشگری در این شهرستان خبر داد که شامل یک مرکز تفریحی و یک بومگردی است و اضافه کرد که این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر ۳۶۵ میلیارد ریال اجرا شده و با بهره‌برداری از آنها زمینه اشتغال بیش از ۵۰ نفر فراهم می‌شود.

رئیسی با اشاره به پیشرفت حدود ۹۰ درصدی هتل مروارید لامرد، افزود: ۲۰ پرونده در زمینه احداث بوم‌گردی و سفره خانه تشکیل شده و مراحل قانونی را برای صدور مجوز طی می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha