• دوشنبه / ۶ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۱
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 99050604220
  • خبرنگار : 71461

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:

هیئات مذهبی در دینداری، کمک به همنوعان و رعایت بهداشت، الگو باشند

هیئات مذهبی در دینداری، کمک به همنوعان و رعایت بهداشت، الگو باشند

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: قشر مؤمن، مداحان، روحانیون و هیئتی‌ها در دوران کرونا ثابت کردند علاوه بر انجام فعالیت‌های انسان دوستانه برای برگزاری مراسم مذهبی اهل مراقبت و ضابطه هستند لذاباید در دینداری، کمک به همنوعان و رعایت بهداشت، الگو باشند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی صبح امروز دوشنبه(۶ مرداد ماه) در مجمع مداحان، مرثیه سرایان و شعرای آیینی شاخص و جوان کشور که  با حضور آیت الله صدیقی  و حجت الاسلام باباخانی مدیرتشکل‌های سازمان تبلیغات اسلامی درمجتمع فرهنگی یادمان شهدای هفتم تیر «سرچشمه» برگزار شد عنوان کرد: برای اجرای دقیق اوامر رهبری مبنی بر برگزاری شکوهمند مراسم محرم، باید با رعایت قواعد و نکات بهداشتی،   این مراسم را به بهترین شکل برگزار کرد.


قمی تصریح کرد: قشر مؤمن، مداحان، روحانیون و هیاتی‌ها  در دوران کرونا ثابت کردند علاوه برانجام فعالیت‌های انسان دوستانه برای برگزاری مراسم مذهبی اهل مراقبت و ضابطه هستند.


رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه هیات مذهبی در دینداری، کمک به همنوعان و رعایت بهداشت، الگو باشند تأکید کرد: باب خلاقیت باید برای برگزاری مراسم ماه محرم باز شود؛ اقامه عزای سالار شهیدان و راه اندازی دسته‌های عزاداری بارعایت کامل دستور العمل‌های بهداشتی نوعی خلاقیت است.


عضو شورای انقلاب فرهنگی ادامه داد: باید نکات بهداشتی با نهایت دقت، رعایت و اجرا شود تا شائبه‌ای به مجالس عزای ابا عبدالله علیه السلام  وارد نشود و این موضوع  دغدغه‌ اصلی ما در برگزاری مراسم محرم ۱۴۴۲ هجری قمری است.


قمی اظهار کرد: تلقی من این است که عده‌ای از مردم ترس دارند و عده‌ای دیگر می‌خواهند ترس ایجاد  کنند اما  با مراعات  دستورالعمل‌های بهداشتی می‌توانیم  به بهانه جویی‌ها خاتمه دهیم و محرم امسال را با شکوه برگزار کنیم.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: ما متعهد و ملتزم هستیم که  سلامت و بهداشت جامعه به مخاطره نیفتد همچنین مراسم سالار شهیدان را هم به بهترین نحو برگزار کنیم؛ بنابراین باید با هوشمندی و خلاقیت عزاداران؛ بهانه به دست بدخواهان و دشمنان ندهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha