• شنبه / ۴ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۰:۰۹
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 99050402025

استاندار:

اقدامات بنیاد مستضعفان در سیستان و بلوچستان، منشاء تحول خواهد بود

اقدامات بنیاد مستضعفان در سیستان و بلوچستان، منشاء تحول خواهد بود

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اقدامات بنیاد مستضعفان در راستای محرومیت زدایی از استان در واقع نوعی الگوسازی است و این اقدامات که نسبت به سالهای قبل رشد فزاینده ای داشته می تواند منشاء تحولات و تغییرات مثبت در استان باشد.

احمدعلی موهبتی در نشستی که با حضور فتاح؛ رئیس بنیاد مستضعفان کشور و هیئت همراه در استانداری برگزار شد، ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده در استان بیان داشت: توجه بنیاد مستضعفان به سیستان و بلوچستان شتاب فزاینده و نگاه مطلوب‌تری داشته به گونه ای که طی یک ماه اخیر رئیس بنیاد مستضعفان به منظور ارزیابی مناطق مختلف شمال و جنوب دو بار به این استان سفر کرده است.

 وی با اشاره به اینکه بنیاد مستضعفان در مجموع ۶۰ میلیارد تومان از طریق نهادهای کمیته امداد و بهزیستی به استان کمک کرده است، خاطر نشان کرد: نتیجه مثبت سفر اخیر رئیس این بنیاد به چابها، توجه به حاشیه نشینی شهر چابهار و همچنین کمک های مستقیم با اهدای سبد کالا، کمک های نقدی و از همه مهمتر کمک به تامین زیرساخت‌های این منطقه بوده است.

رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان به سرمایه گذاری ۲۰۰۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان در طرح توسعه نیروگاه چابهار اشاره کرد و افزود: مشارکت در سرمایه‌گذاری در این بخش علاوه بر تولید اشتغال به سایر پروژه‌ها نیز تحرک بخشی می کند.

رئیس بنیاد مستضعفان نیز در این نشست گفت: این بنیاد با هدف محرومیت زدایی، ظرف مدت ۴۸ ساعت بیش از ۴۵ میلیارد تومان از طریق کمیته امداد و بهزیستی به شهرستان های چابهار و قصرقند اختصاص داده است.

 سید پرویز فتاح ادامه داد: در یک طرح  ضربتی ۲۰ هزار بسته حمایتی از اقشار آسیب پذیر از طریق بنیاد علوی در اختیار این شهرستانها قرار گرفت.

 وی گفت: بنیاد مستضعفان متعهد شد مبلغ ۲۰ میلیارد تومان به منظور تامین زیرساخت های برق حاشیه شهر چابهار اختصاص دهد.

 وی همچنین اظهار داشت: بنیاد مستضعفان سیمان مورد نیاز برای بازسازی مناطق حاشیه  چابهار را نیز به صورت رایگان تامین و در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار می دهد.

 رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی اظهار داشت: تعدادی از مدارس و مراکز بهداشتی مورد نیاز حاشیه شهر چابهار نیز پس از جانمایی و تحویل زمین توسط این بنیاد احداث و همچنین هزینه خرید خودروهای جمع آوری زباله از مناطق حاشیه شهر هم پرداخت خواهد شد.

 سید پرویز فتاح در خصوص سفر روز گذشته خود به منطقه سیستان و بازدید از حاشیه شهر زابل و طرح‌های در دست اجرای بنیاد علوی در شهرستان زهک نیز گفت: علاوه بر اختصاص ۶۰ میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل طرح های نیمه تمام، اجرای طرح‌های عمرانی و تسهیلات قرض الحسنه، بیش از ۱۰ هزار بسته غذایی هرکدام به ارزش ۳ میلیون ریال نیز برای افراد نیازمند و تحت پوشش نهادهای حمایتی در نظر گرفته شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha