• یکشنبه / ۲۹ تیر ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۱
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99042921322

مدیر منطقه ۲ شهرداری یزد:

تـفکیک غـیر مجاز اراضـی بـسترسـاز افزایش تـخلفات ساختمانی است

تـفکیک غـیر مجاز اراضـی بـسترسـاز افزایش تـخلفات ساختمانی است

ایسنا/یزد مدیر منطقه دو شهرداری یزد با بیان این‌که بیشترین تخلفات ساختمانی از ناحیه قطعه‌بندی و دیوارکشی برای تفکیک زمین‌ها گزارش شده است، گفت: تـفکیک غـیر مجاز اراضـی، بـستر سـاز افزایش تـخلفات ساختمانی در یزد است.

«سیدابوالفضل کشفی» در جریان بازدید از محدود منطقه دو شهرداری یزد، اظهار کرد: افزایش ساخت و سازهای غیر مجاز از جمله پیامد فعالیت های غیرمجاز درحوزه مسکن و تفکیک اراضی است.

وی فریب دادن شهروندان ناآگاه از قوانین معامله را ابزاری جدی برای سودجویان این عرصه دانست و افزود:‌ به جای این‌که از مردم بخواهیم خسارت‌های این تفکیک را به بدنه شهر وارد نسازند باید با خطاکار اصلی برخورد و جلوی چنین تخلفاتی گرفته شود.

مدیر منطقه دو شهرداری یزد بیشترین تخلفات ساختمانی را از ناحیه قطعه بندی و دیوارکشی برای تفکیک زمین ها عنوان کرد و گفت: اگر در هنگام اقدامات اولیه از سوی متخلفین برای خارج کردن زمین ها برخورد قانونی بعمل آید دیگر شاهد ساخت و سازهای غیر مجاز و تخریب باغات و زمین های کشاورزی در سطح منطقه نخواهیم بود.

این مسئول با بیان این‌که شناسایی املاک و اراضی بزرگ از جمله راهکارهای قانونی و موثر برای برنامه‌ریزی در خصوص مبارزه علیه تخلفات ساختمانی است، تصریح کرد: ضمن جلوگیری از فعالیت سودجویان، در تفکیک غیرمجاز و غیراصولی املاک در یزد جلوگیری می‌شود.

کشفی با بیان این‌که جلوگیری از خرید املاک تفکیک شده غیرمجاز با کاربری‌های غیرمسکونی و تجاری را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی با  محوریت گوشزد کردن عواقب این گونه فعالیت‌های غیرقانونی، نقش مهمی در جلوگیری افزایش تخلفات ساختمانی در یزد ایفا می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری یزد، وی در پایان با اشاره به این‌که تلاش برای توسعه فرهنگی مهمترین رسالت شهرداری و دیگر ارکان فرهنگی و آموزشی در مدیریت شهری است، تأکید کرد: توجه به این مهم در حقیقت تقویت روند توسعه شهرها و افزایش کیفیت زندگی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha