• شنبه / ۲۱ تیر ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99042115219

مددجویان بهزیستی یزد صاحبخانه می‌شوند

مددجویان بهزیستی یزد صاحبخانه می‌شوند

ایسنا/یزد مدیر کل بهزیستی استان یزد با بیان این‌ که ساماندهی چالش‌های کودک آزاری، طلاق و فرزند آزاری از جمله مهمترین اولویت‌های اجرایی اورژانس اجتماعی در این استان است، گفت: ۲۲ واحد مسکونی ویژه مددجویان تحت پوشش بهزیستی یزد در هفته جاری افتتاح می‌شود.

دکتر «علی‌محمد عطابخش» صبح امروز ۲۱ تیرماه در نشست خبری آنلاین خانه مطبوعات و رسانه‌های استان یزد که به منظور آغاز هفته بهزیستی برگزار شد، اظهار کرد: شعار امسال هفته بهزیستی«شفافیت، تحول خدمت و ارتقای سلامت اجتماعی در خانواده» تعیین شده است.

وی تعیین محورهای فرهنگی، اجتماعی و آموزشی را عناوین برنامه‌های هفته بهزیستی دانست و افزود:‌ طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال ۸۸ برنامه با محورهای تعیین شده به صورت ویدئو کنفرانس در مرکز استان یزد افتتاح و آغاز بکار می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد در ادامه برگزاری مانور اورژانس اجتماعی، افتتاح ۲۲ واحد مسکونی ویژه مددجویان تحت پوشش، افتتاح مرکز جامع درمان اعتیاد استان و افتتاح مرکز خانه کوچک با ظرفیت ۱۴ نفر را از جمله برنامه‌های در دستور کار این اداره کل در هفته بهزیستی دانست و گفت:‌ ارائه خدمات مشاوره‌ای نظیر ساماندهی چالش‌های کودک آزاری، طلاق و فرزند آزاری از جمله مهمترین اولویت‌های اجرایی اورژانس اجتماعی بهزیستی یزد است.

عطابخش با بیان این‌که اعتقاد مدیریت ارشد استان یزد حضور مدیران اجرایی در اتاق‌های شیشه‌ای با عملکرد شفاف است، تصریح کرد: رونمایی از سامانه دیده‌بان به منظور تقویت شفافیت عملکرد اداره کل بهزیستی از دیگر طرح های این اداره کل در هفته جاری است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت همکاری اداره کل بهزیستی یزد با ۸۴۵ شریک اجتماعی نظیر مهدکودکها، مراکز اجتماعی و موسسات خدماتی در سطح استان، بیان کرد:‌طبق توافق های انجام شده ماهانه حدود سه میلیارد تومان از سوی این اداره کل برای خدمت رسانی به ۱۱ هزار مددجو و معلول به شرکای بهزیستی در یزد پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در ردیف اعتباری دیگری هم ماهانه سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای ارائه خدمت به ۱۹ هزار نفر از افراد جامعه هدف بهزیستی استان یزد پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی یزد غربالگری شنوایی، غربالگری بینایی، مشاوره ژنتیک و غربالگری دختران پایه دهم را از دیگر خدمات این اداره کل در استان دانست و بیان کرد:‌ از ابتدای امسال تاکنون ۳۸ هزار نفر از شهروندان یزدی تحت پوشش مرکز مشاوره تلفنی قرار گرفتند.

عطابخش ارائه خدمت مشاوره حضوری به ۵۱ هزار نفر از شهروندان را از دیگر خدمات انجام شده توسط اداره کل بهزیستی یزد عنوان کرد و گفت:‌ با توجه به افزایش جزئی آسیب‌های اجتماعی در استان یزد در سال گذشته به سه هزار و ۹۶۶ نفر از افراد آسیب دیده خدمات مشاوره‌ای ارائه شده است.

این مسئول با بیان این‌که در حال حاضر ۶۷۲ کودک فاقد سرپرست صلاحیت‌دار در مراکز بهزیستی یزد نگهداری می‌شوند، تصریح کرد: ساماندهی چالش های اجتماعی موجود مستلزم همکاری و همراهی مستمر تمام نهادهای فرهنگی، آموزشی و اجتماعی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خدمات مطلوب شهرداری یزد در حوزه مناسب سازی فضای شهری، گفت:‌ طی چند سال اخیر خدمات مناسبی توسط مدیریت شهری انجام شده ولی هنوز با استانداردهای جهانی و ملی فاصله داریم.

مدیر کل بهزیستی استان در پایان با اشاره به حال خوب این اداره کل با شهرداری یزد اشاره کرد و افزود:‌ با توجه به این که چهار درصد افراد جامعه نیازمند خدمات ویژه هستند، ‌تقویت زیرساخت‌های لازم در حوزه شهری ضروری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha